اعلام آمادگی ایران برای اعزام کادر درمان به غزه

 بهرام عین اللهی از رفتار منفعلانه سازمان بهداشت جهانی در خصوص کشتار مردم مظلوم فلسطین و عدم دسترسی آنان به لوازم بهداشتی، درمانی و دارویی انتقاد و تاکید کرد: سازمان بهداشت جهانی متاسفانه در این زمینه عملکرد خوبی نداشته است.

وی همچنین در این گفت و گوی تلفنی با وزیر بهداشت عراق از اعلام آمادگی تعداد بسیاری از پزشکان و پرستاران ایرانی برای اعزام به سرزمین های اشغالی جهت ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به آسیب دیدگان مردم بی دفاع فلسطین خبر داد.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه کشتار بی رحمانه برادران و خواهران مسلمان فلسطینی توسط رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی دل هر انسانی را به درد آورده است، گفت: متاسفانه در فلسطین اشغالی شاهد رفتارهای ضد انسانی صهیونیست ها در حمله به کادر درمان، پزشکی و آمبولانس ها هستیم.

 وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مبنی بر اینکه کشورها نمی توانند نسبت به فجایع انسانی در نوار غزه و فلسطین اشغالی توسط صهیونیست ها بی تفاوت باشند، گفت: برای پزشکان و پرستاران ایران دیدن صحنه هایی از درد و رنج مردم غزه که فاقد ابتدایی ترین تجهیزات پزشکی و دارو برای درمان هستند، غم انگیز و غیر قابل تحمل است.

«صالح الحسناوی» وزیر بهداشت کشور عراق نیز در این گفت و گوی تلفنی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و عراق باید برای مقابله با این فجایع انسانی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم فلسطین تلاش های خود را همسو و هم جهت کنند.

 وزیر بهداشت کشور عراق با اشاره به کمبود دارو و لوازم پزشکی و همچنین تخریب بیمارستان ها در نوار غزه و فلسطین اشغالی تاکید کرد: مسأله فلسطین یک موضوع انسانی و جهان‌شمول است که همه ملت های جهان و وجدان های بیدار باید نسبت به آن حساس باشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.