سفیر فلسطین: اجازه نمی‌دهیم «نکبت» دوباره تکرار شود

سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در لندن طی سخنانی در جلسه‌ با حضور اندیشمندان، مدیران سازمان‌های حقوق بشری، وکلا و شماری از نمانیدگان پارلمان انگلیس تصریح کرد که مردم فلسطین اجازه نخواهند داد که مصیبت سال ۱۹۴۸ میلادی دوباره تکرار شود.

‍ حسام زملط اظهار داشت که این جلسه برای انتقال پیام به فلسطینیان در غزه، قدس، کرانه باختری و سایر نقاط جهان است که «شما تنها نیستید. اینجا کسانی هستند که صدای آن‌ها بلند و رسا است و اجازه نخواهند داد که حوادث ۱۹۴۸ دوباره تکرار شود»

پانزدهم ماه مه ۱۹۴۸ برابر با بیست و چهارم اردیبهشت سال ۱۳۲۷ یادآور کوچ اجباری میلیون‌ها فلسطینی از سرزمین‌های آباء و اجدادی‌شان است که با یورش‌های نظامیان صهیونیستی تحت حمایت‌های گسترده انگلیس و آمریکا به وقوع پیوست و سرمنشاء بسیاری از جنایات هولناک و ضدبشری صهیونیستها در کشورهای منطقه شد.

عذرخواهی خبرنگار سی‌ان‌ان از انتشار اخبار کذب درباره سربریده شدن کودکان توسط حماس

اشغالگران صهیونیست پس از حمله به ۷۷۴ روستا و شهر در سرزمین‌های فلسطینی و کشتار ۱۵ هزار غیرنظامی مسلمان و مسیحی حدود ۸۰ درصد از خاک فلسطین را اشغال کردند و بازماندگان این فاجعه انسانی را به کرانه باختری رود اردن، باریکه غزه و کشورهای همسایه مانند سوریه، اردن و لبنان کوچاندند.

آوارگی فلسطینیان پیامد شکل‌گیری نخستین هسته‌های صهیونیسم در سال ۱۸۹۷ ، (۱۲۷۶ شمسی) در شهر «بال» سوییس و واگذاری قیمومیت فلسطین به بریتانیا و سپس صدور اعلامیه «بالفور» از سوی وزیر امور خارجه وقت انگلیس در سال ۱۹۱۷ میلادی بود و سرانجام سازمان ملل متحد در سال ۱۹۴۷ با قطعنامه ۱۸۱، فلسطین را به دو بخش صهیونیست‌نشین و عرب‌نشین تقسیم کرد و یک سال پس از آن صهیونیستها که مهر تایید بر اشغالگری خود را نشانه‌ای از پشتیبانی کامل غرب می‌دانستند، برای تحقق رویای دیرینه «صهیونیسم از نیل تا فرات» فصل تازه‌ای از کشتار و خشونت و اشغال را آغاز کردند؛ به گونه‌ای که فقط نزدیک به ۱۶۰ هزار فلسطینی عرب‌تبار در بخش‌های اشغال شده فلسطین باقی ماندند.

سفیر فلسطین در جلسه امروز با اشاره حوادث اخیر غزه گفت: همه ما غصه داریم که نوزادان در بیمارستان‌های فلسطین به دلیل قطع برق جان می‌دهند. همه ما غصه داریم که بالغ بر ۱.۱ میلیون فلسطینی در غزه قتل عام می‌شوند.»

وی با بیان اینکه «سازمان‌ها و نهادهایی که اینجا جمع شده‌اند حامل پیام‌هایی در حمایت از فلسطین هستند» افزود: نخست، دولت انگلیس باید به مسئولیت تاریخی، حقوقی و اخلاقی خود در این مناقشه بطور جدی توجه کند؛ در مواضعش متعادل رفتار و اطمینان حاصل کند که قوانین بین‌المللی به طور کامل اجرا می‌شود.

زملط ادامه داد: پیام دوم ما به رسانه‌های جریان اصلی است؛ بی طرف باشید و حرفه‌ای رفتار کنید. واقعیت‌ها را منعکس کنید، از ارائه آمارهای بدون مدرک اجتناب کنید و شرایط را تشدید نکنید.

سفیر فلسطین در پایان خطاب به مردم انگلیس تصریح کرد: زمان آن رسیده که از عدالت دفاع کنید.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.