خبر روسیه از انهدام سامانه «ام۷۷۷» ساخت آمریکا

وزارت دفاع روسیه امروز درباره روند عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: درمحور کوپیانسک بیش از ۴۰ نیروی نظامی اوکراینی کشته و یک سامانه «ام۷۷۷» ساخت آمریکا منهدم شد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز شنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: در محور زاپروژیا تجهیزات دشمن شکست خورد و حدود ۵۰ نیروی نظامی اوکراینی کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌ افزاید: در محور دونتسک، ۳ حمله نیروهای مسلح اوکراین دفع شد، و بالغ بر ۱۹۰ نظامی اوکراینی کشته و زخمی شدند.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: در محور کراسنولیمانسک حمله دشمن دفع شد و تلفات نیروهای مسلح اوکراین به بیش از ۶۵ نیروی نظامی رسید. در محور دونتسک جنوبی بالغ بر ۲۲۵ نیروی نظامی اوکراینی کشته و زخمی شدند.

واکنش شورای همکاری خلیج فارس به عملیات نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

این بیانیه در ادامه می‌ افزاید: در محور کوپیانسک بیش از ۴۰ نیروی نظامی اوکراینی کشته و یک سامانه کراب و یک سامانه ام۷۷۷ ساخت آمریکا منهدم شد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از ماه‌ها پیش مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشده‌اند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین تا پیش از این مدام تأکید می‌کرد ارتش اوکراین عزم خود را جزم کرده که در ضدحملات بهاره، نه‌تنها مناطق شرقی ازدست‌رفته را از روسیه پس بگیرد، بلکه آخرین سرباز روس‌ها را نیز از شبه‌جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ پس از برگزاری همه‌پرسی به خاک روسیه الحاق شد، اخراج کند؛ اما خبرهای میدان جنگ تاکنون چشم‌انداز روشنی را پیش چشم زلنسکی و غربی‌ها قرار نداده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.