حملات تازه شبانه روسیه به نقاط مختلف اوکراین

مسکو از انهدام چندین سایت و تاسیسات اطلاعاتی، فرماندهی و کنترل و زیرساخت ارتش اوکراین در موج حملات شبانه خود به مناطق مختلف این کشور شامل کی‌یف، اودسا و استان ژیتومیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در این راستا وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، نیروهای مسلح این کشور شب گذشته موجی از حملات با تسلیحات دقیق را علیه چندین تاسیسات اطلاعاتی و فرماندهی و کنترل ارتش اوکراین اجرا کردند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: در شب ۳۰ اوت، نیروهای مسلح روسیه مجوعه حملاتی را با تسلیحات دوربرد پرتابی از هوا و دریا که دارای دقت بالا هستند علیه پست‌های اطلاعاتی و فرماندهی و کنترل دشمن اجرا کردند. این حملات اهدفشان را عملی کرده و به تمامی اهداف تعیین شده اصابت کردند.

همچنین وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه جداگانه‌ای اعلام کرد، سربازان ارتش این کشور ۹ حمله اوکراینی‌ها را در منطقه زاپوریژیا در عرض ۲۴ ساعت گذشته دفع کردند در حالی که کی‌یف در نتیجه این حملاتش بالغ بر ۸۵ سرباز خود را از دست داد.

در این بیانیه نوشته شد: در جبهه زاپوریژیا ۹ حمله (توسط روسیه) دفع شد. در این جبهه در ۲۴ ساعت گذشته بالغ بر ۸۵ سرباز، یک تانک، سه خودروی رزمی زرهی، دو وانت نظامی، سه سامانه توپ ام۷۷۷ و سه سامانه توپ هوویتزر ام۱۱۹ از بین رفتند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه همچنین نوشته شد، ارتش این کشور پنج حمله دیگر اوکراینی‌ها را نیز در جبهه دونتسک دفع کرد.

وزارت دفاع روسیه تصریح داشت: تلفات دشمن در جبهه دونتسک شامل کشته و زخمی شدن ۳۸۰ سرباز، انهدام چهار خودروی زرهی، هفت خودروی نظامی دیگر، دو توپ هوویتزر دی-۲۰، یک توپ ام.اس.تی.ای- بی، و یک سامانه ضد تانک راپیرا بود. طبق این بیانیه، اوکراین همچنین بالغ بر ۱۲۰ سرباز خود را در یک روز گذشته در مسیر جنوب دونتسک از دست داد.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد، سه حمله ارتش اوکراین در جبهه کوپیانسک دفع شد و ارتش اوکراین در این درگیریها بالغ بر ۱۰۰ سربازش را از دست داد. همچنین کی‌یف در درگیری های ۲۴ ساعت  گذشته در جبهه کراسنی لیمان هم بالغ بر ۶۰ سربازش را از دست داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.