نکات مهم برای سلامت کودکان که باید جدی بگیرید

فوق تخصص ریه گفت: این کنگره برای نوزدهمین دوره برگزار می شود و هدف ما این است اورژانس هایی را که برای کودکان مشکلات بیشتری به وجود می آوردند مورد بررسی قرار دهیم.

قمرتاج خان بابایی فوق تخصص ریه و دبیر علمی کنگره اورژانس های شایع طب کودکان در مصاحبه تلفنی با برنامه روزنه رادیو گفت و گو پیرامون موضوع نوزدهمین کنگره اورژانس های شایع طب کودکان اظهار کرد: این کنگره برای نوزدهمین دوره برگزار می شود و هدف ما این است که موارد اورژانسی را که برای کودکان مشکلات بیشتری به وجود می آوردند  مورد بررسی قرار دهیم.

وی افزود: اتفاقات ناگهانی برای همه افراد رخ می دهد اما در مورد بچه ها این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می کند چرا که آنها ناتوان هستند. مهمترین مسئله این است که بچه ها در جایی نگهداری شوند که ایمن باشد .اسباب بازی آنها باید استاندارد بوده و دارای تکه های کوچک نباشد چرا که امکان دارد بچه ها این تکه ها را وارد دهان کرده و این تکه ها وارد ریه بچه ها شود.

کدام جراحی زیبایی ریسک مرگ بیشتری دارد؟+فیلم

دبیر نوزدهمین کنگره اورژانس های شایع طب کودکان تصریح کرد: امنیت خانه و مهد کودک بسیار مهم است. مکان هایی که امکان پرت شدن بچه وجود دارد بسیار خطرناک است. داروهاو مواد شوینده نباید در دسترس کودکان قرار بگیرند.

وی اظهار کرد: در هنگام حادثه خونسردی والدین بسیار اهمیت دارد و این بدان معناست که والدین بتوانند استرس خود را کنترل کرده و دقیق ترین و سریع ترین تصمیم را بگیرند و این کار بسیار سختی است.

خان بابایی مطرح کرد: رسانه ها باید در این خصوص به خانواده ها  آموزش دهند و خانواده هایی که فرزندان آنها دچار حادثه می شوند باید با اورژانس تماس گرفته و از آنها کمک بخواهند.

فوق تخصص ریه با بیان اینکه کنگره در دو محور مسایل پزشکی و پرستاری است گفت: پیشگیری بسیار بهتر از درمان است خانواده ها به این موضوع توجه ویژه داشته باشند. این موضوع شعار نیست. واقعا برای کادر درمان سخت است که شاهد اتفاقاتی باشند که برای بچه ها رخ داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.