وحشت تل‌آویو از هسته‌ای شدن عربستان

اسپوتنیک گزارش داد، «اودی آدم» مدیر نیروگاه هسته‌ای رژیم صهیونیستی «دیمونا»، امروز سه‌شنبه در اظهاراتی گفت که هسته‌ای شدن عربستان در توازن منطقه خاورمیانه اختلال ایجاد می‌کند.

وی تاکید کرد: به نظر من غیرممکن است که کشوری چنین اقدامی انجام دهد (به انرژی هسته‌ای دست یابد) و با آن در صلح باشیم، حتی اگر در خاورمیانه نباشد.

بر اساس این گزارش، پیش از این الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در اظهاراتی مذاکرات ریاض با تل‌آویو به واسطه واشنگتن در راستای عادی‌سازی روابط را «بسیار پیچیده» توصیف کرده بود.

در این گزارش آمده است که رژیم صهیونیستی از زرادخانه هسته‌ای برخوردار است که تحت نظارت بین‌المللی نیست و تلاش می‌کند که هیچ طرف منطقه‌ای به این قدرت دستیابی نداشته باشد.

عربستان در پی ساخت اولین نیروگاه هسته ای خود

اخیرا محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در گفت‌وگو با فاکس نیوز در پاسخ به این سوال که عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو تا چه حد نزدیک است، اظهار داشت: «هر روز به آن نزدیک‌تر می‌شویم.»

وی با بیان اینکه مسأله فلسطین برای عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها بسیار مهم است، گفت: آمریکا پیشنهادی برای برقراری روابط با اسرائیل ارائه داد.

ولیعهد عربستان با اشاره به اینکه گفت‌وگو درباره برقراری روابط با رژیم صهیونیستی خوب است و ادامه دارد، افزود: امیدواریم زندگی فلسطینی‌ها بهبود یافته و اسرائیل در منطقه امکان ایفای نقش پیدا کند.

همچنین آویگدور لیبرمن، رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» در مقاله‌ای برای سایت واللا نوشت: در مقابل همه حقیقت‌ تهدیدات نظامی و هسته‌ای ایران بنیامین نتانیاهو در سازمان ملل درباره عادی سازی روابط با عربستان با اشتیاق زیادی صحبت کرد بدون اینکه این حقیقت را نادیده بگیرد که همه ما درباره این مسئله اتفاق نظر داریم که برقراری روابط با عربستان یک مسئله بسیار مهم است و مزایای زیادی دارد اما نتانیاهو فراموش کرد که بهای این معامله را ذکر کند. با اینکه من اهمیت زیادی برای عادی‌سازی روابط با عربستان و فواید آن قائل هستم اما آیا شایسته بهایی هست که ما در ازای آن خواهیم پرداخت؟ گفته می‌شود که اسرائیل به عنوان بخشی از توافق با عربستان اجازه غنی‌سازی اورانیوم به ریاض را خواهد داد. این به معنای موافقت اسرائیل با طرح عربستان برای دستیابی به سلاح هسته‌ای است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.