انهدام باند بزرگ قاچاق در تهران

سرهنگ حسین باباپور در تشریح جزئیات این خبر گفت: در راستای مبارزه قاطع و همه جانبه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، عوامل اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ با استفاده از تمامی زیرساخت‌های اطلاعاتی و توان نیروی انسانی موفق به رصد و شناسایی یک باند قاچاق و توزیع مواد مخدر شده و در جریان تحقیقات خود متوجه شدند که اعضای این باند اقدام به تهیه موادمخدر از نوع هروئین از استان‌های شرقی کشور کرده و با انتقال آن به تهران نسبت به توزیع و فروش آن اقدام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سرکرده این باند یکی از قاچاقچیان سابقه‌دار بود، اظهارکرد:‌ با توجه به حساسیت موضوع مراتب به صورت ویژه در دستورکار ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ قرار گرفته و آنان با اقدامات شبانه‌روزی، سرکرده باند و همدستان وی و مخفیگاه آنان را مورد شناسایی قرار دادند.

باباپور با بیان اینکه هماهنگی با مقام قضایی انجام و مجوز عملیات دریافت شد، گفت: در ادامه ماموران عملیاتی پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ در قالب چند تیم در عملیاتی غافلگیرانه به مخفیگاه این باند ورود کرده و نسبت به دستگیری اعضا و انهدام این باند اقدام کردند. 

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ با بیان اینکه در مجموع هفت نفر در جریان این عملیات دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند، گفت: همچنین ماموران در جریان بازرسی از محل اختفای متهمان یک کیلو و ۶۰۰ گرم مخدر هروئین را کشف و ضبط کردند. 

وی با بیان اینکه متهمان در مقر انتظامی به جرم خود اعتراف کردند، گفت:‌ در ادامه برای این افراد پرونده‌های جداگانه تشکیل شده و به همراه موادمخدر مکشوفه و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. 

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ اضافه کرد:‌ تحقیقات ماموران برای شناسایی و دستگیری دیگر افراد مرتبط با این سوداگران مرگ در حال انجام است.

هروئین، ماده مخدر قدرتمندی برگرفته از مرفین و شدیداً اعتیادآور است که به دلیل عوارض هولناکش بر بدن انسان،  خرید، فروش، نگهداری و مصرف آن در اکثر کشورهای جهان غیرقانونی و جرم است. این ماده دارای اثرگذاری سریع بر بدن انسان است و دارای پیامدهای بسیار ازجمله اختلالات گوناگون جنسی و روانی، مشکلات گوارشی، مشکلات کبدی و کلیوی، و آسیب به قلب و عروق، و مغز است که در موارد زیادی منجر به مرگ مصرف کننده به دلیل کما، ایست قلبی و تنفسی شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.