چراغ سبز پکن به قاهره

لی شی، نماینده حزب کمونیست چین با بیان این مطلب افزود: پکن در راستای اجرای توافقات سران دو کشور، تحکیم اعتماد متقابل، همکاری در چارچوب طرح ابتکاری «یک پهنه-یک راه» را با قاهره گسترش می دهد.

خبرگزاری شینهوا گزارش داد، وی افزود: امیدارم تبادلات حزبی و مبارزه با فساد بین دو طرف گسترش یابد.

«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر هم در این دیدار تاکید کرد که قاهره مایل به تقویت همکاری با چین در زمینه هایی زیرساختی، کشاورزی، گردشگری و مالی است و از شرکت های چینی برای سرمایه گذاری در مصر استقبال می کند.

السیسی با ابراز قدردانی از مقامات چینی در جهت حمایت پکن در الحاق مصر به گروه بریکس، خاطرنشان کردکه قاهره همواره به سیاست چین واحد پایبند است و از چین انتظار ایفای نقش بیشتر در سیاست جهانی دارد.

«عبدالوهاب عبدالرازق» رئیس مجلس سنای مصر هم در این دیدار با «لی شی» نماینده حزب کمونیست چین گفت: روابط مصر و چین از سابقه طولانی برخوردار است و قاهره سیاست های اجرایی پکن در راستای ارتقای سطح توسعه و شکوفایی در چین را تحسین می کند.

وی با اشاره به اهمیت زیاد مبادلات با چین، افزود:امیدواریم تبادلات در زمینه های آموزش، فقرزدایی، مبارزه با فساد و سایر زمینه ها افزایش یابد.

نماینده حزب کمونیست چین گفت: پکن برای گسترش همکاری با احزاب سیاسی مصر اهمیت زیادی قائل است و چین مایل به اشتراک گذاری فرصت های توسعه در این کشور است.

لی خاطرنشان کرد که ما امیدواریم که هر دو طرف بتوانند به طور کامل از نقش مبادلات بین حزبی در تعمیق مبادلات مفهومی، ترویج همکاری عملی و ارتقای ارتباطات مردمی استفاده کنند تا مشارکت استراتژیک جامع چین و مصر را به سطح بالاتری ارتقا دهند.

وی افزود: چین مایل به تقویت سطح همکاری های مبارزه با فساد با مصر است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.