محکومیت بی‌حرمتی به قرآن کریم در هلند از سوی پاکستان

پاکستان هتک حرمت به کتاب آسمانی مسلمانان قرآن کریم در لاهه را اقدامی عمیقا بی معنا و تحریک آمیز دانست و ضمن محکومیت این اقدام شنیع از دولت هلند خواست تا گام‌های موثر برای جلوگیری از چنین اعمال نفرت انگیز و اسلام هراسانه ای بردارد.

به گزارش روابط عمومی دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در اسلام‌آباد، دولت و مردم پاکستان تازه‌ترین اقدام موهن در لاهه علیه مقدسات اسلامی را قویا محکوم کردند.

انتقاد انتخاباتی کرباسچی به جبهه اصلاحات/سانسور گفت‌وگو، محتوای آن را تغییر داده است

در بیانیه وزارت خارجه پاکستان آمده است: نگرانی‌های اسلام‌آباد به مقامات هلندی منتقل شده و ما از آنان می خواهیم که متوجه احساسات مسلمانان سراسر جهان از جمله پاکستان باشند و گام های فعالی برای جلوگیری از چنین اعمال نفرت انگیز و اسلام هراسانه ای بردارند.

در این بیانیه افزوده شد: پاکستان معتقد است که آزادی بیان با مسوولیت هایی همراه است لذا دولت های ملی باید به طور فعال از اقدامات نژادپرستانه و اسلام هراسانه که باعث تحریک نفرت مذهبی می شود، جلوگیری کنند.

بر همین اساس دولت پاکستان اقدام بی‌معنا و عمیقا توهین‌آمیز هتک حرمت به قرآن کریم را که در لاهه هلند در مقابل برخی از سفارت‌خانه‌های کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی از جمله پاکستان صورت گرفت، به شدت محکوم می‌کند.

شنبه گذشته «ادوین واگنسولد» رئیس یک حزب افراطی نسخه‌ای از قرآن کریم را مقابل سفارتخانه‌های ترکیه، پاکستان، اندونزی و دانمارک در لاهه پاره کرد.

هتک حرمت به قران کریم طی ماه‌های اخیر در کشورهای اروپایی بارها تکرار شده است و با وجود واکنش‌های اعتراضی کشورهای اسلامی و نهادهای بین المللی همچنان ادامه دارد.

اسلام هراسی و توهین به مقدسات و باورهای مذهبی و اعتقادی مسلمانان در اروپا به رویه‌ای تبدیل شده ا ست و واکنش دولت‌ها و نهادهای کشورهای غربی فقط در حد لفاظی‌ها بوده و حتی برخی دولت‌های غربی آن را آزادی بیان تعبیر کردند و همین امر مجوزی برای ادامه این رفتار شنیع شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.