هشدار افسر آمریکایی درباره محو شدن اوکراین در صورت حمله غرب به روسیه

یک افسر اطلاعاتی آمریکایی هشدار داد در صورتی که کشورهای غربی جنگی واقعی را علیه روسیه آغاز کنند، اوکراین از روی زمین محو خواهد شد.

 «اسکات ریتر» از افسران اطلاعاتی سابق آمریکا روز دوشنبه در سخنانی هشدار داد در صورتی که اوکراین در کنار ناتو به دنبال آغاز جنگی واقعی علیه روسیه باشد، از روی زمین محو خواهد شد.

ادعای روزنامه انگلیسی درباره کمبود آمریکا در زمینه موشک برای ارائه به اوکراین

وی در ادامه سخنانش گفت: «در صورتی که غرب به فکر انجام حمله‌ای واقعی علیه روسیه باشد، کی‌یف، لویو و دیگر شهرهای اوکراین محو خواهند شد».

ریتز پیشتر نیز به آلمان و دیگر کشورهای غربی درباره ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین نظیر موشک‌های تاروس آلمانی هشدار داده بود. 

وی گفته بود: «ارسال چنین تسلیحاتی توازن قوا در میدان نبرد را تغییر نخواهد داد بلکه باعث تشدید درگیری‌ها خواهد شد».

این در حالی است که، رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرده بود که با «مارک روته» نخست وزیر هلند برای انتقال ۴۲ فروند هواپیمای اف-۱۶ به کیف به توافق رسیده است.

«مت فدریکسن» نخست وزیر دانمارک نیز گفته است که کپنهاگ 19 جنگنده اف_16 را به اوکراین ارسال خواهد کرد. 

یک مقام مسؤول بلندپایه در دولت آمریکا نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» گفت که واشنگتن با انتقال نسل چهارم جنگنده اف‌-16 از دانمارک و هلند به کی‌یف موافقت کرده است. 

این تصمیم آمریکا واکنش‌های زیادی را به همراه داشت و «رابرت اف کندی جونیور» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا  از این اقدام به شدت انتقاد کرد و هشدار داد که «(ارسال) اف-۱۶، جلوی فروپاشی ارتش اوکراین را نخواهد گرفت (موضوعی که برخی کارشناسان می‌گویند، قریب الوقوع است). این هواپیماها به آموزش و نگهداری زیادی نیاز دارند. ماجرا شبیه فیلم‌های سینمایی نیست».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.