انتقاد یک مقام نظامی از دولت روحانی/ تعاملی با ‌پدافند نداشت

سردار جلالی در شورای پدافند غیرعامل استان کهگیلویه و بویر احمد که با حضور سید علی احمدزاده، استاندار، سردار محمدعلی قمی، معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور و جمعی از مدیران و مسئولان استان برگزار شد با اشاره به تصویب قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل در ۱۲ شهریور سال جاری توسط مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: طبق تبصره ۳ این قانون استانداران مسئول اجرای پدافند غیرعامل در استان‌ها هستند.

وی افزود: اختیارات خوبی به کارگروه دائمی شورای پدافند غیرعامل کشور که متشکل از ۷ نفر است داده شد و این کارگروه عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری در حوزه پدافند است و دستورات آن برای همه دستگاه‌های لشکری و کشوری شرکت‌های دولتی و غیر دولتی لازم‌الاجراست، همچنین ضمانت اجرا برای تصمیمات کارگروه در نظر گرفته شده است.

خواب مخوفی که آذربایجان و ترکیه برای ایران دیده اند

سردار جلالی بیان کرد: بهمن ماه سال گذشته برنامه ملی حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی کشور تهیه شد که در این برنامه 16 حوزه در کشور با اهمیت بالا تشخیص داده و 8 حوزه کلیدی تعریف شد.

رئیس سازمان پدافندغیرعامل کشور بیان کرد: طرح جامع پدافند غیرعامل استان‌ها با کمک استانداری‌ها تهیه شده و تمام برنامه‌ها در این طرح جامع دیده شده است، درخواستی که از استانداران داریم اینکه طرح جامع را به برنامه اجرایی پدافند تبدیل کنند تا در بودجه اعتبار در نظر گرفته شود.

ارتش در آماده باش کامل/ مقام بلندپایه نظامی با دشمنان اتمام حجت کرد

سردار جلالی از انتخاب مشاور برای مطالعات طرح پدافند غیرعامل شهری برای مرکز کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: خواسته ما تهیه برنامه پدافند غیرعامل استان مبتنی بر مطالعات طرح جامع پدافند غیرعامل است.

وی همچنین به مسئله نظام عملیاتی پدافند غیرعامل شیمیایی اشاره کرد و گفت: در این نظام، تعیین تکلیف و تقسیم کار و وظایف صورت گرفته است، ضمن اینکه سال گذشته برای 55 شهر بالای 200 هزار نفر بسته پدافند نوین تعریف کردیم و بسته دوم با همکاری وزارت دفاع در دست تهیه است.

تعاملات مثبت و ارتقای همکاری دولت سیزدهم در موضوع پدافند غیرعامل

سردار جلالی با همراهی مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد از پروژه پل چهارم بشار یاسوج، پروژه ساماندهی رودخانه بشار، شهدای گمنام یاسوج، شرکت فرآورده‌های نفتی استان بازدید کرد.

وی در این بازدید با مقایسه تفاوت دولت آقای روحانی و رئیسی در خصوص توجه به پدافند غیرعامل، اظهار داشت: در دولت آقای روحانی، تعامل چندانی با دولت بر سر موضوعات پدافند غیرعامل وجود نداشت، اما در دولت آقای رئیسی موضوع متفاوت است و شاهد تعاملات مثبت دولت در موضوع پدافند غیرعامل نسبت به شناسایی و کنترل مخاطرات و مقابله با تهدید‌ها هستیم.

وی افزود: همچنین حضور و مشارکت سازمان پدافند غیرعامل در شورا‌های عالی مانند شورای عالی شهرسازی، شورای عالی ترافیک، افزایش یافت که این می‌تواند به نهادینه شدن پدافند غیرعامل در ذات برنامه‌ریزی‌های در سطح کلان و خرد کمک کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: مجلس نیز در سال جاری یک ردیف بودجه‌ای برای موضوع پدافند غیرعامل در نظر گرفته است که می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد و تعاملات سازمان پدافند غیرعامل کشور با دولت هم بسیار خوب است. پیشنهادات و برنامه‌ها تنظیم شده که بتوانیم تعاملات بیشتری با دولت داشته باشیم.

سردار جلالی گفت: در شهریورماه قانون تشکیل پدافند غیرعامل را مجلس تصویب کرد که اختیارات و نوع ارتباط با دولت و تکالیف صریحی را مشخص کرده و اختیارات خوبی هم به سازمان داده است. بنظرم این رویکرد دولت و تصویب قانون نقطه عطفی در حوزه پدافند غیرعامل خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.