حملات ویرانگر ارتش روسیه به زیر ساخت‌های اوکراین

وزارت دفاع روسیه از حملات دقیق و ویرانگر به زیر ساخت‌های اوکراین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که نیروهای این کشور ۱۲ حمله موفق و دقیق به زیرساخت‌های اوکراین انجام کردند.

 بر اساس این گزارش، این حملات به بخش هوانوردی و تعمیر تانک، پالایشگاه‌های نفت، انبارهای مهمات و مراکز اطلاعاتی اوکراین صورت گرفت. وزارت دفاع روسیه همچنین از انهدام یک تانک «لئوپارد» ارتش اوکراین خبر داد.

پیش‌بینی سرنوشت صهیونیست‌ها در صورت حمله اتمی اسرائیل به ایران+فیلم

 روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد. روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرد.

رئیس جمهور اوکراین  اخیرا در مصاحبه با یک شبکه خبری آمریکایی گفت، با تداوم جنگ در اوکراین، نظم جهانی در خطر است.

«ولودیمیر زلنسکی»  در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی‌بی‌اس» گفت: «اگر اوکراین سقوط کند، ۱۰ سال دیگر چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اگر روس‌ها به لهستان برسند، در آینده چه اتفاقی می‌افتد؟ جنگ جهانی سوم؟»

زلنسکی مدعی شد که اوکراین از ارزش‌های کل جهان دفاع می‌کند و این مردم اوکراین هستند که بالاترین هزینه را می‌پردازند.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو نیز هشدار داده که جنگ در اوکراین ممکن است طولانی باشد، زیرا ضد حملات این کشور علیه روسیه دستاوردهای کمی داشته است. استولتنبرگ در مصاحبه با روزنامه آلمانی «برلینر مورگنپست» گفت: «باید خود را برای یک جنگ طولانی در اوکراین آماده کنیم.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.