قیمت طلا ریخت

قیمت دلار امروز دوشنبه ۲۷ شهریور ماه، در بازار ارز تهران مانند روز گذشته مسیر کاهش را دنبال کرد. طبق ادعای معامله گران نرخ دلار امروز مرز مقاومتی ۴۹ هزارو ۶۰۰تومان را از دست داد و با افت تقریبا ۳۰۰ تومانی تا مرز حمایتی ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان پایین آمد.

در هرات هم امروز سرنوشت دلار کاهشی رقم خورد. اسکناس آمریکایی در بازار یاد شده امروز با کاهش ۲۰۰ تومانی از مرز مقاومتی ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان بر روی  ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان قرار گرفت.

همچنین امروز علاوه بر دلار، نرخ حواله درهم نیز در مقایسه با روز گذشته نزولی بود. قیمت درهم امروز با کاهش ۷۰ تومانی نسبت به روز گذشته در حول و حوش ۱۳ هزارو ۵۷۰ تومان به فروش رسید.

فعالان اقتصادی معتقدند دلیل کاهش تقاضا در بازار سکه‌ ناشی از چند دلیل مهم بوده است. از نظر آنها دلایلی که می‌توان برای کاهش دلار نام برد از قرار زیر است: اول آن‌که مطابق با اخبار منتشر شده، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در نشست خبری خود اعلام کرد که دارایی‌های آزادشده ایران در کره جنوبی امروز (دوشنبه) در اختیار دولت و ملت قرار خواهد گرفت و تبادل زندانیان نیز انجام خواهد شد. از نظر کارشناسان اقتصادی این خبر تاثیر روانی بر بازار ارز داشت و زمینه‌ساز کاهش قیمت دلار در بازار امروز بود.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر«دلار به مانع خورد/سکه عقب نشست» بخوانید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.