سکه عقب نشینی کرد

امروز یکشنبه 26 شهریورماه، خبرگزاری فارس خبر لغو مجوز 8 بازرس آژانس در ایران را تأیید کرد. پیش‌ از این، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین اظهارات خود ادعا کرده بود ایران رسماً از لغو مجوز فعالیت چند نفر از باتجربه‌ترین بازرسان آژانس، خبر داده است و این ضربه‌ای غیرضروری به روابط بین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران در اجرای توافقنامه پادمان NPT است.

با وجود این اخبار، قیمت دلار امروز در تهران نوسان صعودی قابل‌ملاحظه‌ای را ثبت نکرد و به سمت مرز مقاومتی 49 هزار و 600 تومان عقب‌نشینی داشت . این در حالی است که پیش از تعطیلات چند روز گذشته اسکناس آمریکایی تا پله اول کانال ۵۰ هزار تومان هم پیشروی کرده بود.

به نظر می‌رسد با نزدیک‌شدن موضوع آزادسازی ارزهای بلوکه شده و تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا به ایستگاه پایانی، بازیگران ارزی هم در لاک احتیاط فرو رفته‌اند و بی‌محابا دست به خرید نمی‌زنند.

آن‌طور که در رسانه‌ها آمده بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد که توافق دولت بایدن با ایران برای مبادله زندانیان، به‌زودی و در دوشنبه این هفته انجام می‌شود؛ گامی که به گزارش این خبرگزاری آمریکایی، می‌تواند به احیای مذاکرات هسته‌ای بیانجامد. رویترز هم پیش‌تر از اجرای توافق در اوایل هفته آینده خبر داده بود.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر«قیمت دلار در لاک احتیاط» بخوانید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.