استولتنبرگ در مصاحبه با گروه رسانه‌ای فانک (Funke) آلمان که پیشتر مدعی بود خواهان صلح است، اکنون اعلام کرد که «از درخواست ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، از آمریکا برای پیروزی نظامی بر روسیه حمایت می‌کند. بیشتر جنگ‌ها از زمانی که برای اولین بار شروع می‌شوند، بیشتر از حد انتظار طول می‌کشند،  بنابراین ما باید خود را برای یک جنگ طولانی در اوکراین آماده کنیم.»

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ها در دو ماه گذشته، مقامات غربی و نظامی پذیرفته‌اند که بعید به نظر می‌رسد ضدحمله اوکراین علیه نیروهای روسی موفق شود و با فرا رسیدن زمستان، خطوط مقدم عمدتاً بدون تغییر باقی مانده است.

رفتار عجیب پوتین مقابل رهبر کره شمالی/ او از کیم جونگ اون می ترسد؟

به گفته «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، اوکراین بیش از 71 هزار سرباز از زمان آغاز عملیات ضد حمله در ژوئن از دست داده است. به گفته منابع اوکراینی هم برخی از واحدها 90 درصد نیروی انسانی خود را از دست داده‌اند، اما با همه این موارد استولتنبرگ اصرار داشت که ناتو به تلاش برای راه حل نظامی- و نه دیپلماتیک- ادامه خواهد داد و افزود: «همه ما آرزوی یک صلح سریع را داریم. اما در عین حال ما باید بپذیریم: اگر زلنسکی و اوکراینی‌ها جنگ را متوقف کنند، کشورشان دیگر وجود نخواهد داشت و تنها در صورتیکه پوتین و روسیه سلاح‌های خود را زمین بگذارند، صلح خواهیم داشت.»

خبر خوش برای پوتین

پیشتر از این «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روسیه، در مصاحبه‌ای با RBC گفته بود که ناتو باعث ایجاد رویارویی در قاره اروپا می‌شود و همچنین درباره بحران اوکراین تاکید کرد که طرف اوکراینی هیچ گونه اشتیاقی برای شروع مذاکرات نشان نداده است؛ در حالی که برعکس، ولادیمیر پوتین همواره برای دستیابی به اهداف از طریق مسالمت آمیز اعلام آمادگی کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.