دست رئیسی برای سخنرانی در سازمان ملل پُر است/ آمریکایی ها در دولت گذشته بازی در می آوردند

فداحسین مالکی با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک برای سخنرانی در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: این سفر از جهات مختلف حائز اهمیت است و به نوعی تبیین مجدد استراتژی دولت آقای رئیسی است که به جامعه بین‌المللی منعکس می‌شود.

وی افزود: البته استراتژی دولت در اجلاس‌های مختلف نشان داده شده ولی جایگاه سازمان ملل به گونه‌ای است که بیان مواضع ایران به خصوص در قبال تعهدات بین‌المللی و منطقه‌ای دارای اهمیت است و قطعا می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به موارد مطرح شده در این اجلاس، گفت: ممکن است برخی از کشورها چالش‌هایی را مطرح کنند که باید به آن پاسخ مناسب داد. انتظار می‌رود جمهوری اسلامی مواضع خود درباره برجام، اوکراین و تحولات منطقه‌ای را مطرح کند البته که ایران در دو سه سال گذشته در مجامع بین‌المللی همچون شانگهای و بریکس حضور داشته که این نشان دهنده جایگاه پررنگ‌تر جمهوری اسلامی ایران نسبت به گذشته در عرصه بین‌المللی است.

جزییات پیشنهاد سلطان عمان برای احیای برجام از زبان امیرعبداللهیان

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بیانیه اخیر تعدادی از کشورهای اروپایی و آمریکا درباره ایران و تحریم‌های اعمال شده در آستانه سفر رئیس جمهور به نیویورک گفت: دست آقای رئیسی در این باره پر است. چون حتی در دولت گذشته هم آمریکایی‌ها بازی در می‌آوردند. اکنون هم همینطور است. آنها حرفی برای گفتن در سازمان ملل ندارند چه اینکه علنا برجام از اولویت اولشان خارج شده و موضوع اوکراین اولویت آنها است.

مالکی در پایان گفت: آنها خودشان میز مذاکره را ترک کردند، البته که مذاکراتی به صورت غیر رسمی وجود دارد اما از آن طرف تحریم‌ها و محدودیت‌هایی ایجاد می‌کنند، بر همین اساس می‌توان گفت که دست رئیس جمهور باز است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.