نگرانی کرملین از عدم کاهش تنش‌ها میان ارمنستان و باکو

سخنگوی کرملین امروز (پنجشنبه) درباره این حقیقت که تنش‌ها میان ایروان و باکو نه تنها کاهش نمی‌یابد بلکه در برخی مناطق در حال افزایش است، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف‌» سخنگوی کرملین امروز در کنفرانسی خبری گفت: ما از اینکه تنش‌ها میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان فروکش نمی‌کنند و حتی در برخی مناطق رو به افزایش هستند، نگرانیم.

وی افزود: روسیه همچنان یکی از ضامن‌های معتبر و قابل اعتماد امنیت است و به حفظ ارتباط با هر دو کشور ادامه می‌دهد.

پسکوف در بخش دیگری از این کنفرانس خبری به موضوع همکاری نظامی میان کره شمالی و روسیه پرداخت و گفت: مسکو و پیونگ‌یانگ قصد دارند روابط دوجانبه را در تمامی حوزه‌های مختلف توسعه دهند. این مساله، موضوع بسیار حساسی است.

وی افزود: همکاری نظامی جزو حوزه‌های مهم تعاملات است. من بار دیگر تاکید می‌کنم که کره شمالی همسایه ماست و ما قصد داریم روابط دوجانبه را در تمامی حوزه‌های ممکن توسعه دهیم.

پسکوف همچنین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دعوت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را برای سفر به پیونگ‌یانگ پذیرفته است.

وی گفت: در جریان نشستی که این دو رهبر با یکدیگر داشتند، کیم جونگ اون از پوتین دعوت کرد تا به کره شمالی سفر کند. پوتین این دعوت را پذیرفت و تمامی توافقات از طریق کانال‌های دیپلماتیک انجام خواهند شد.

سخنگوی کرملین همچنین اعلام کرد، در ادامه سفر کیم جونگ اون به روسیه هیچ برنامه‌ای برای دیدار مجدد میان این دو رهبر وجود ندارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.