روسیه به نخست وزیر ارمنستان هشدار داد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، اظهارات «نیکول پاشینیان»نخست وزیر ارمنستان می‌تواند به تشدید اوضاع در قفقاز جنوبی منجر شود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه در نشست خبری از اظهارات اخیر نخست وزیر ارمنستان انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز»، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در نشست خبری گفت: «اظهارات "نیکول پاشینیان" نخست وزیر ارمنستان می‌تواند به تشدید اوضاع در قفقاز جنوبی منجر شود.»

پاشینیان اخیرا در گفت‌و‌گو با یک نشریه ایتالیایی مدعی شد که روسیه در حال دور شدن از «قفقاز جنوبی» است. نخست‌وزیر ارمنستان همچنین وابستگی امنیتی به یک کشور را اشتباه راهبردی خواند؛ اظهاراتی که واکنش «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین را به دنبال داشت و در یک کنفرانسی خبری در مسکو سخنان نخست‌وزیر ارمنستان را رد کرد و گفت: «روسیه بخشی جدایی‌ناپذیر از منطقه قفقاز جنوبی است پس نمی‌تواند جای دوری برود. روسیه نمی‌تواند ارمنستان را رها کند. تعداد ارمنی‌هایی که در روسیه ساکنند حتی از ارمنی‌های ساکن خود ارمنستان بیشتر است... روسیه به ایفای نقش منسجم و حیاتی خود در باثبات کردن و زدودن درگیری از این منطقه ادامه خواهد داد».

وی افزود که نباید چنین اظهارات غیر دوستانه‌ای بیان شود. زاخاروا  گفت: «چنین اظهاراتی غیرقابل قبول و مضر است، زیرا می‌تواند به روند عادی سازی روابط بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان آسیب برساند و همه توافقات به دست آمده با میانجیگری روسیه را مختل کند.»

 روسیه در روزهای گذشته «واغارشاک هاروتونیان» سفیر ارمنستان در این کشور را برای «گفت‌وگوی جدی» درباره برخی «اقدامات غیردوستانه» از سوی ایروان احضار کرد. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.