فواید شگفت انگیز تب کردن برای بدن!

هیپوتالاموس بخشی از مغز است که مسئول تنظیم دمای بدن می باشد و هنگام تب سیگنال هایی را برای افزایش تولید مولکول هایی به نام پیروژن در خون ارسال می کند.

پیروژن یک ماده ای است که هنگام تب تولید می شود که ممکن است همان پلی ساکارید ها، آلودگی ها و یا محصولاتی باشد که توسط دیواره سلولی باکتری هایی تولید می گردد.سیستم ایمنی عامل ایجاد التهاب می شود و مکانیسم دفاعی را برای بدن انسان ایجاد می کند و در نتیجه خودش را با تب و بالا رفتن دمای بدن نشان می دهد.

در واقع سیستم داخلی بدن امیدوار است که با افزایش دما بتواند تغییراتی را برای بدن فرد ایجاد کند و سلامت او را افزایش دهد و باکتری و میکروب ها را دفع کند زیرا اکثر عفونت ها و باکتری ها و ویروس ها در دمای بالای ۹۹ درجه فارنهایت دوام نمی آورند و جان خود را از دست می دهند.

زمانی که دما بالا می رود، میکروارگانیسم ها دیگر تولید نمی شوند. حداقل از سرعت تولید آن ها کاسته می شود و در نتیجه میزان آسیب پذیری کاهش پیدا کرده و سیستم ایمنی تقویت خواهد شد.

تب واکنش بدن در برابر عوامل خارجی است که اگر از توان ما خارج شود، علیه ما روی می آورد. ولی سوال اینجاست که اگر تب می تواند مضر باشد، بدن چرا درجه حرارت خود را افزایش می دهد؟ تب به مبارزه با بیماری کمک می کند اما همچنین می تواند منجر به مرگ شود یا در شرایط شدید بالینی آسیب جبران ناپذیری ایجاد کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.