خبر خوش برای مسافران شمال

نقشه‌های هواشناسی نشانگر ورود سامانه ناپایدار جوی از امروز (پنجشنبه) به گیلان و کاهش ۱۰ درجه‌ای دما در این استان است.

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: از امروز تا دوشنبه هفته آینده نفوذ توده هوای خنک و بارشی برای استان پیش‌بینی شده‌ است و بر این اساس از امروز به تدریج شاهد افزایش ابر در نقاط مختلف گیلان خواهیم بود.

هشدار ؛ امروز و فردا کوه نروید

وی با بیان اینکه بارش‌ها طی این مدت در برخی مناطق رگباری همراه با رعد و برق خواهد بود، اضافه کرد: بارش باران به ویژه برای شنبه و یکشنبه هفته آینده گاهی شدید پیش‌بینی شده که احتمال آبگرفتگی و بالاآمدن آب سطح رودخانه‌ها وجود دارد.

کارشناس هواشناسی گیلان از هموطنان خواست تا در طول فعالیت این سامانه ناپایدار از برپایی چادر مسافرتی، توقف و استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کنند ضمن اینکه از هر نوع فعالیت کوهنوردی خودداری شود.

وی با بیان اینکه با فعالیت سامانه ناپایدار جوی دمای هوای گیلان طی این مدت پنج تا ۱۰ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد، اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته منجیل با ۳۷ درجه گرمترین و اسب‌وونی تالش با ۱۴ درجه سلسیوس خنک‌ترین مناطق استان گیلان بودند و دمای فعلی رشت ۲۶ درجه و رطوبت ۱۰۰ درصد است.

کارشناس هواشناسی استان خاطر نشان کرد: فعالیت‌های دریانوردی نیز امروز با ارتفاع موج ۹۰ سانتی متری نامناسب بوده و برای فردا با ارتفاع موج ۷۰ سانتی متر گاهی با احتیاط مناسب است اما برای روزهای شنبه و یکشنبه با ارتفاع موج تا ۲ متر نامناسب است.

در زمان حاضر آسمان در اغلب مناطق استان گیلان ابری و مه آلود است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.