هشدار نارنجی برای گیلان صادر شد

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی در این استان با ورود سامانه سرد و بارشی، گفت: بارش برف و باران از اواخر وقت امروز در گیلان آغاز می شود.

محمد دادرس  با اشاره به ورود تدریجی سامانه سرد و بارشی از عصر امروز (پنجشنبه) به منطقه، اظهار کرد: شرایط برای افزایش ابر و روند کاهش دما، بارندگی و وزش شدید باد فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه بارش برف در ارتفاعات و دامنه‌ها از بامداد روز جمعه پیش بینی شده است، افزود: بارش‌ها در مناطق جلگه‌ای به صورت باران، مخلوط برف و باران و یا برف در مناطق مستعد پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی اوایل صبح جمعه از مرزهای شرقی استان خارج می‌شود، ادامه داد: در این مدتآبگرفتگی معابر، رانش و لغزش، کولاک برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای به ویژه مناطق کوهستانی، احتمال وقوع بهمن در مناطق مستعد و احتمال آسیب به سازه‌های سست دور از انتظار نیست.

دادرس با تأکید بر پرهیز از تردد در محورهای کوهستانی با توجه به شرایط جوی، گفت: در صورت ضرورت برای تردد شهروندان زنجیر چرخ، وسایل زمستانه و گرمایشی و آذوقه به اندازه کافی همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه دریا نیز در این مدت طولانی و با موج‌های بلند پیش بینی شده است، افزود: ارتفاع موج در این مدت به بیش از دو متر رسیده و برای انجام فعالیت‌های دریایی به ویژه صید و صیادی نامناسب است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.