کره شمالی به سیم آخر زد/ رونمایی از حمله تاکتیکی هسته‌ای

رسانه‌های دولتی کره شمالی گزارش دادند که پیونگ یانگ مانور نظامی «حمله تاکتیکی هسته‌ای» را شبیه سازی کرده است. بر اساس این گزارش، در این رزمایش ۲ موشک کروز دوربرد حامل کلاهک‌های هسته‌ای فرضی در پاسخ به رزمایش‌های آمریکا و کره جنوبی شلیک شده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد، این رزمایش برای هشدار دادن به دشمنان در مورد خطر واقعی جنگ هسته‌ای انجام شده است. این رسانه کره شمالی افزوده است: نیروی هسته‌ای کره شمالی موضع رزمی مسئولانه خود را از هر جهت برای جلوگیری از جنگ و حفظ صلح و ثبات تقویت خواهد کرد. کره شمالی بامداد شنبه نیز اقدام به شلیک چند موشک کروز به سمت دریای زرد کرده بود.

صندل‌های خاص رهبر کره شمالی سوژه شد + عکس

کره شمالی سه‌شنبه هفته گذشته نیز تمرینات نظامی برای اشغال همسایه جنوبی خود را شبیه سازی کرد که این تمرینات با نظارت میدانی کیم جونگ اون رهبر پیونگ یانگ صورت گرفت.

در این رزمایش همچنین استفاده از سلاح هسته‌ای تاکتیکی علیه کره جنوبی نیز شبیه سازی شد.

تصویری عجیب از نظامی ارشد کره شمالی در تهران

رزمایش‌های مشترک تابستانی سالانه بین کره جنوبی و آمریکا موسوم به سپر آزادی اولچی پنجشنبه گذشته پس از یک دوره ۱۱ روزه شامل رزمایش‌های هوایی به پایان رسید.

این رزمایش مشترک که در آن بمب افکن‌های استراتژیک آمریکایی بی-۵۲ اچ نیز شرکت کردند، یک روز پس از آزمایش موشک بالستیک میان قاره‌ای هواسونگ ۱۸ از سوی پیونگ یانگ برگزار شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.