سنگ تمام ارتش ایران برای زائران اربعین

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی، فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: موکب‌های نیروی هوایی ارتش از دوم شهریور ماه در مرز مهران و شهرهای نجف و کربلا برای خدمت‌رسانی به زائرین اربعین حسینی برپا شده و تا ۲۰ شهریور ماه و بازگشت کلیه زائران به کشور به ارائه خدمات ادامه خواهند داد.

وی با اشاره به خدمات پروازی نیروی هوایی به زائران خاطرنشان کرد: نیروی هوایی ۲۰ پرواز رفت و برگشت برای زائران اربعین از پایگاه هوایی مهرآباد پیش بینی کرده و همچنین ۳ فروند هواپیمای سی ۱۳۰، یک فروند به عنوان اورژانس هوایی و ۲ فروند برای پشتیبانی در صورت نیاز به زائرن اباعبدالله الحسین(ع) خدمات‌رسانی خواهند کرد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و پذیرایی به زائران گفت: روزانه بیش از ۱۰ هزار وعده غذای گرم و بیش از ۳۰ هزار بطری آب معدنی به همراه اقلام بهداشتی و درمانی توسط موکب‌های نیروی هوایی بین زائران اربعین حسینی توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه بیمارستان سیار نیروی هوایی ارتش در پایانه برکت در مرز مهران استقرار یافته اظهار کرد: سامانه بهداشتی و درمانی سیار نیروی هوایی مجهز به کلیه امکانات بهداشتی و درمانی است. همچنین اقلام دارویی مورد نیاز و ۶ گروه تخصصی با استعداد ۳۲ تخت با قابلیت افزایش به ۵۰ تخت به در این سامانه مستقر هستند.

امیر سرتیپ واحدی با اشاره به فعالیت پایدار این سامانه در صورت غیر فعال شدن زیر ساخت‌ها گفت: این سامانه از لحاظ تجهیزات بیمارستانی دارای پست امداد سیار مجهز به CPR، اتاق عمل سیار سرپایی، رادیولوژی، آزمایشگاه، دندانپزشکی، داروخانه و بخش‌های بستری است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در پایان با اشاره به فعالیت سامانه بیمارستانی مستقر این نیرو اظهارداشت: تاکنون بیش از ۹۰۰ نفر در این مرکز درمانی سیار ویزیت و بیش از ۲۴۰۰ مورد خدمات دارویی، پاراکلینیکی، پرستاری و دندانپزشکی به زائرین ارائه شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.