چند توصیه مهم به زائران اربعین در هنگام پیاده‌روی

هلال احمر اعلام کرد: زائران پیاده روی اربعین به دلیل اینکه در محیطی متفاوت از محیط زندگی خود قرار گرفته‌اند و نسبتاً پیاده روی و تحرک بیشتری دارند باید به داشتن خواب کافی توجه بیشتری داشته باشند.

برای محل خواب طول روز با توجه به وجود خورشید و گرمای نسبی هوا خیلی نکته‌ی خاصی وجود ندارد. اما برای خواب پیشنهاد می‌شود که اولاً قبل از ساعت ۸ محلی را برای خواب از بین موکب‌های طول مسیر انتخاب کنید احتمال اینکه بعد از ساعت ۱۱ شب جای مناسب گیر بیاورید کمی سخت خواهد شد.

ذکر چند نکته در اینجا اهمیت دارد اولاً جای خواب مناسب برای خواهران و برادران در طول مسیر وجود دارد ثانیاً کسی بدون جای خواب نخواهد ماند! چون جا و ملزومات خواب مثل پتو و بالش به اندازه کافی هست فقط باید بتوانید موکبی که هنوز کامل پر نشده را پیدا کنید اگر از خود اهالی بخواهید برایتان معرفی می‌کنند که کجا هنوز برای خواب جا دارد.

فوری/ مرز خسروی بسته شد

توجه داشته باشید که در فواصل عمود ۱۱۰۰ تا عمود ۱۳۹۰ به علت باریک شدن راه عبوری، تعداد موکب ها کم‌تر می‌شوند. بنابراین طوری برنامه ریزی کنید که این فاصله را در شب طی نکنید و برای یافتن محل خواب دچار مشکل نشوید.

عموماً افراد به دلیل پیاده‌روی طولانی که می‌کنند در مسیر خواب آلوده هستند به همین جهت باید استراحت لازم را داشته باشند و از شتاب و عجله برای رسیدن به مقصد خودداری کنند. زیرا پیاده روی مداوم باعث خستگی مفرط در افراد می‌شود، شاید چند روز اول خیلی متوجه خستگی خود نشوید ولی این خستگی و بی خوابی در روزهای بعد قطعاً شما را از پای درخواهد آورد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.