700 هزار زائر اربعین از این مرز خارج شدند

حسن بهرام نیا، شامگاه شنبه در جلسه ستاد اربعین در مهران، اظهار کرد: به واسطه دلدادگی همه مردم استان ایلام امروز شاهد نمایش حماسه بزرگ اربعین هستیم که به یک زیبایی برجسته در شهر مهران تبدیل شده است.

به گفته وی، در همین راستا از همه مردم عزیز و دلسوز این استان در خدمت رسانی به زوار حضرت سیدالشهدا (ع) تشکر می‌کنم.

وی افزود: مردم استان نشان دادند که ایلام پایتخت خادمان سیدالشهدا است، کل مردم در این حماسه بزرگ سهیم هستند، همه و همه موکب‌داران و خاصه مردم مهران که پذیرای انبوه جمعیت است، پای کار اربعین هستند.

بهرام نیا گفت: اقدامات روز به روز باید ارتقا پیدا کند البته در سفر اخیر وزیر کشور به مرز مهران در گفت وگو با زائران همگی از توسعه زیرساخت‌ها ابراز رضایت داشتند.

وی اضافه کرد: در مجموع ۶۴ هزار میلیارد ریال جهت توسعه زیرساخت‌های این استان که عمدتا زیرساخت‌های راه‌های اصلی منتهی به مهران بوده هزینه شده و حدود ۵۰ هزار میلیارد ریال از این رقم در حوزه راه اصلی منتهی به مهران و در دولت مردمی اختصاص یافته و هزینه شده است.

استاندار ایلام تصریح کرد: خدمات دهی به زائران امسال باید بیشتر از سال گذشته باشد و مسئولیت صفر تا صد زائر نه تنها در داخل کشور بلکه در قبال تشرف زائران از خاک عراق نیز مسئول هستیم.

بهرام نیا یادآور شد: روز گذشته مشکلی در حوزه جابجایی زوار در پایانه مرزی زرباطیه پیش آمد که با حضور فرمانده مرزبانی و فرماندهان مرزبانی عراق و حشدالشعبی، در پایانه زرباطیه حضور پیدا کردیم و با تلاش همه جانبه، زوار به شهرهای نجف و کربلا منتقل شدند.

وی افزود: امروز نیز مجدداً بصورت میدانی در این پایانه حضور پیدا کردیم و از نزدیک کار جابجایی زوار بصورت رایگان با استفاده و اضافه شدن ۱۵۰ دستگاه اتوبوس جدید که با رایزنی رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با مقامات عراقی صورت گرفت، این مورد هم مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار ایلام گفت: این تعداد دستگاه اتوبوس کار جابجایی زوار از پایانه زرباطیه تا شهر کوت را بطور رایگان انجام و بعد از منتقل شدن به شهر کوت از طریق اتوبوس به شهرهای نجف و کربلا منتقل می‌شوند.

بهرام نیا افزود: هیچ مشکل و کمبودی برای پارک خودرو شخصی زوار در مهران نداریم و ظرفیت کافی برای پارکینگ هنوز وجود دارد، به جهت هماهنگی همه باید تابع سیاست های ستاد اربعین باشیم و از جزیره ای عمل کردن خودداری شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت پارک خودرو در مهران بیش از ۱۸۰ هزار خودرو است و تاکنون ۷۲ هزار خودرو پارک شده است، گفت: همدلی و هم‌آوایی و وحدت خوبی بین اعضای ستاد اربعین و بسیج و سپاه و نیروی انتظامی وجود دارد و همه برای خدمت‌رسانی به زائران همدل هستند.

به گزارش ایرنا، پیش بینی می شود بیش از ۶۰ درصد از زوار اربعین حسینی از مرز بین المللی مهران تردد کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.