آغاز فعالیت اولین موکب مسیر کربلا

موکب اولین ایستگاه راه کربلا واقع در کیلومتر ۳۷ آزادراه تهران - ساوه با حضور مقامات استان مرکزی از عصر پنجشنبه دوم شهریورماه آغاز به کار کرد و در دو شبانه روز نخست میزبان بیش از ۱۰ هزار زائر عتبات عالیات از احاد مختلف کشور بود.

از آتش نشانان داوطلب تا گشت مشترک موتورسواران کانون اتومبیلرانی و پلیس تا مردمی که در دل کاروان‌های خانوادگی یا انفرادی عازم راهپیمایی اربعین بودند. از کودکانی که اولین تجربه راهپیمایی اربعین را تجربه می‌کردند تا میان سالانی که دو دهه سابقه خدمت رسانه به زائرین را تجربه کرده‌اند.

موکب اولین ایستگاه کربلا که توسط ۲۰۰ خادم داوطلب و بسیجی هر روزه با برنامه‌های مختلفی از جمله رادیو موکب،نوحه خوانی،پذیرایی و خدمات پزشکی و بهداشتی و صدور زائرکارت به زائرین خدمت رسانی می‌کنند، بزرگترین موکب درون کشور است که چهارمین سال خدمت رسانی به زوار را تجربه می‌کند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی امام جمعه زرندیه در مراسم آیین افتتاح این موکب گفت:«نمی‌دانید این چه افتخار بزرگی است که امسال هم میزبان زوار عتبات هستیم. یاد روزهای جنگ می‌افتم. هر بسیجی که به خط می‌زد، می‌گفت می‌روم برای آزادی کربلا. امروز این شکوه را ببینید. دو ملت در کنار هم و دوش به دوش هم و در عین برادری می‌روند به زیارت اباعبدالله و سرنوشت صدام متجاوز را هم ببینید. این برای مردم استان ما افتخار بزرگی است که اولین میزبان زوار در موکب ایستگاه اول راه کربلا هستیم. خداقوت می‌گویم به بانیان این موکب.»

رضا قدیمی مدیر اجرایی ایستگاه اول کربلا نیز درباره این موکب گفت: «این موکب به لطف کمک خیرین مختلف همه ساله دایر می‌شود. من سال‌ها در مرز مهران و در یک مدرسه، توفیق موکب‌داری داشتم اما موکب ایستگاه اول  راه کربلا اهمیتش در جای قرارگیری آن است. ما تقریبا اینجا در طول این مدت ده ، دوازده شب میزبان زائرانی هستیم که پس از توقف در موکب ما دیگر می‌تواند توقف بعدی شان ایلام یا مرز مهران باشد. ما اینجا نمازخانه بزرگ ، بیش از ۳ هکتار فضا و بیش از ۶۰ سرویس بهداشتی برای زایرین فراهم کردیم . حضور پزشک مستقر ، صدور زائرکارت برای زوار و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در کنار پذیرایی روزانه برای حدود ۶ هزار نفر و سه وعده غذای اصلی از دیگر برنامه های ما در این موکب است. امسال به نظر می رسد با پایان همه گیری کرونا و ساماندهی بهتر مرزها ، شاهد استقبال باشکوه زائران و عاشقان اباعبدالله از مراسم اربعین حسینی باشیم.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.