واکنش گوترش به حمله به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در قبرس

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل حمله امروز علیه نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در نزدیکی منطقه پیلا در قبرس  را محکوم  کرد.

این حمله که منجر به مجروح شدن نیروهای حافظ صلح و آسیب به خودروهای سازمان ملل شد، در نزدیکی منطقه پیلا همزمان با ماموریت حافظان صلح سازمان ملل برای جلوگیری از کار ساخت و ساز غیرمجاز در این منطقه مطابق با وظیفه خود اتفاق افتاد.

فرمانده ارشد ارتش سودان کشته شد

دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد که تهدید نیروهای حافظ صلح سازمان ملل و آسیب رساندن به اموال سازمان ملل غیرقابل قبول بوده و ممکن است طبق قوانین بین المللی جنایات جدی تلقی شود.

گوترش از قبرس خواست مطابق دستور شورای امنیت به اختیارات نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد احترام بگذارد و بلافاصله همه کارکنان و ماشین‌آلات را از منطقه تحت کنترل سازمان ملل خارج کند.

دبیرکل سازمان ملل همچنین از طرف قبرسی خواست به طور سازنده دوباره با نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد تعامل کند تا راهی برای پیشبرد توافق طرفین در منطقه پیلا پیدا شود.

گوترش همچنین از طرفین خواست از انجام هرگونه اقدام یکجانبه‌ای که ممکن است تنش‌ها را افزایش دهد و از یافتن راهی قابل قبول دوجانبه جلوگیری کند، خودداری کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.