قیمت بلیت مشهد به نجف ۱۷ میلیون تومان شد!

فرهاد دوایی در خصوص کمبود بلیت‌های پروازی و افزایش قیمت آن‌ها برای سفرهای اربعین اظهار کرد: متاسفانه سازمان هواپیمایی کشوری بلیت‌فروشی سفرهای اربعین را به ۳ اپلیکیشن علی‌بابا، اسنپ و فلای تودی واگذار کره است. در حالی که علی‌بابا ۲ ماه قبل به علت گران‌فروشی به حالت تعلیق درآمده بود. 

وی افزود: این ۳ اپلیکیشن هرگونه که بخواهند بلیت‌ها را به فروش می‌رسانند. یعنی آژانس‌های مسافرتی در مشهد هیچگونه کاری انجام نمی‌دهند. همچنین قیمت‌های مصوب برای پروازهای اربعین به هیچ وجه رعایت نمی‌شود. در حال حاضر با وجود اینکه پول از خراسان رضوی خارج می‌شود، اما مالیاتش را استان پرداخت می‌کند.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر عرضه پایین و تقاضا برای سفرهای اربعین زیاد است. اگر پروازهای بیشتری به سفرهای اربعین اختصاص می‌دادند، قیمت بلیت ۹.۵ میلیون تومانی مشهد به نجف پابرجا باقی می‌ماند، اما در حال حاضر بلیت هواپیمای مشهد به نجف از ۱۴ تا ۱۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

دوایی ادامه داد: با وجود عرضه اندک برای بلیت‌های اربعین قطعا بازار سیاه به وجود خواهد آمد و قیمت بالا برای بلیت‌ها ارائه می‌شود. اگر وزارت راه و سازمان هواپیمایی توزیع بلیت را به نحو احسن انجام می‌داد این اتفاق صورت نمی‌گرفت. در حال حاضر تعداد پروازها را کاهش داده و قیمت‌ها را افزایش داده‌اند.

 وی تصریح کرد: متاسفانه انحصار است که صنعت گردشگری کشور را نابود کرده است. بلیت‌فروشی سفرهای اربعین توسط ۳ آژانس چیزی جز انحصار نیست.۳ آژانسی است که تا چند ماه قبل به دلیل گران‌فروشی به حالت تعلیق درآمده بودند. ۲ ماه پیش یک آژانسی را تعلیق کرده و در حال حاضر فروش کل بلیت‌های اربعین را به همان آژانس واگذار می‌کنند؛ اگر معنی این اتفاق انحصار نیست پس چیست؟

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ۶۰۰ دفتر آژانس مسافرتی در مشهد داریم. چرا این ظلم را در حق این دفاتر انجام می‌دهند؟ یکی از پایگاه‌های پروازهای نجف و بغداد پس از تهران، مشهد است. چرا انحصار فروش بلیت‌های اربعین را در تهران نگه ‌داشتند؟

دوایی عنوان کرد: در حال حاضر زائران برای سفر به کربلا سرگردان شده‌اند. زائران از قبل برای سفر به کربلا در ایام اربعین برنامه‌ریزی کرده و هزینه آن را هم پس‌انداز کرده، اما در حال حاضر باید ۲ تا ۳ برابر بیشتر برای سفر به عتبات هزینه کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.