ترامپ: گزارش تقلب در انتخابات منتشر می‌شود

رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده وعده داد که در هفته آتی گزارشی در خصوص "تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا" منتشر خواهد کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا روز سه‌شنبه در شبکه اجتماعی خود با نام "تروث سوشال" نوشت: یک گزارش بزرگ، پیچیده، پرجزئیات و انکار ناپذیر درخصوص تقلب در انتخاب ریاست‌جمهوری در جورجیا تقریبا تکمیل شده و در کنفرانس خبری بزرگی در ساعت ۱۱ صبح روز دوشنبه هفته آتی (به وقت محلی) در بدمینستر، نیوجرسی ارائه می‌شود.

وی در ادامه نوشت: براساس نتایج نهایی این گزارش، تمامی اتهامات علیه من و دیگران باید کنار گذاشته شوند. تبرئه کامل رخ خواهد داد! آن‌ها به سراغ کسانی که انتخابات را خراب کردند، نرفتند. آن‌ها به سراغ کسانی رفتند که برای پیدا کردن خراب‌کاران جنگیدند!

این اظهارات در حالی بیان شده که هیأت منصفه دادگاه شهر فولتون در ایالت جورجیا آمریکا، امروز دونالد ترامپ را به «عدم تمکین در برابر قانون» و «تلاش برای ابطال نتایج انتخابات ۲۰۲۰» متهم و حکم بازداشت این رئیس‌جمهوری سابق و نامزد انتخابات ۲۰۲۴ ریاست‌جمهوری ایالات متحده را صادر کرد.

دونالد ترامپ به همراه ۱۸ تن از مقامات سابق دولت آمریکا تا تاریخ ۲۵ اوت (۳ شهریور) مهلت دارند تا تسلیم دادگاه شوند.

دادستان فانی ویلیس از شهر فولتون در ایالت جورجیا از پرونده و کیفرخواست جدیدی علیه دونالد ترامپ پرده برداشت. این اتهامات شامل «توطئه برای تغییر نتایج انتخابات، پیمان شکنی، نقض سوگند یاد شده و عدم تمکین در برابر قانون» است.

در کیفرخواست بلند بالای ۹۸ صفحه‌ای دادگاه، ۱۹ متهم (۱۸ مقام سابق به همراه دونالد ترامپ) و ۴۱ فقره اتهام ذکر شده است. همه افراد مذکور به «عدم تمکین در برابر قانون» متهم شده‌اند؛ اتهامی که می‌تواند تا ۲۰ سال حبس به دنبال داشته باشد.

دونالد ترامپ ساعاتی پیش در واکنش به حکم بازداشت خود و ۱۸ تن از مقامات سابق، وکلای پیشین و کنونی در شبکه اجتماعی خود نوشت: «پرونده‌سازی همچنان ادامه دارد!»

او در ادامه نوشت: علیه ۱۹ نفر از جمله خودم کیفرخواستی توسط دادستان خودسر و بسیار فاسد که بر روی کارزار «ترامپ را خواهیم گرفت» فعالیت می‌کنند، صادر شده است. چطور شد این اسناد و کیفرخواست پیش از رای هیأت عالی منصفه منتشر شد و سپس فورا پاک شد؟ به نظر من تقلبی و ساختگی است. چرا آن‌ها دو و نیم سال پیش این کار را نکردند؟ زیرا آن‌ها می‌خواستند درست وسط کارزار سیاسی من برای انتخابات ریاست‌جمهوری دست به این اقدام بزنند. پرونده سازی!»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.