آخرین وضعیت رسیدگی به لایحه عفاف و حجاب

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به استمرار برگزاری جلسات این کمیسیون جهت بررسی لایحه عفاف و حجاب طبق اصل ۸۵ گفت: تاکنون تا ماده ۳۹ این لایحه از سوی اعضای کمیسیون به تصویب رسیده است.

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی با اشاره به لایحه عفاف و حجاب که طبق اصل ۸۵ قانون اساسی در دستور کار کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی قرار دارد، گفت: تاکنون تا ماده ۳۹ این لایحه به تصویب اعضای این کمیسیون رسیده است و ان‌شاءالله باقی مواد نیز مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون درخواستی از سوی اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس جهت پخش زنده جلسات رسیدگی به لایحه عفاف و حجاب مطرح شده است؟ تاکید کرد: تاکنون چنین درخواستی از سوی نمایندگان کمیسیون در این خصوص مطرح نشده است.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ صحن مجلس شورای اسلامی با تقاضای بررسی لایحه عفاف و حجاب طبق اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کردند. در این اصل قانون اساسی آمده است که «سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی‌تواند اختیار قانونگذاری را به شخص یا هیأتی واگذار کند ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌نماید به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تصویب نهایی آن‌ها با مجلس خواهد بود.»

بر همین اساس و با نظر نمایندگان مجلس لایحه عفاف و حجاب برای بررسی به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع شد و از روز یکشنبه در دستور کار این کمیسیون قرار گرفته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.