هشدار در مجلس درباره امنیت زنان محجبه / باحجاب‌ها در برخی نقاط جرات حضور ندارند!

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اگر لایحه حجاب و عفاف بر اساس اصل ۸۵ بررسی شود، قابلیت تنقیح و تصحیح خواهد داشت و به صورت آزمایشی مصوب می‌شود.

حجت الاسلام جواد نیک بین در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۲ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده متقاضیان بررسی لایحه عفاف و حجاب طبق اصل ۸۵ قانون اساسی اظهار داشت: اگر ما این لایحه را در کمیسیون‌های مجلس بررسی کنیم، می‌توانیم از نخبگان و صاحب نظران مختلف دعوت کنیم که در جلسات حضور یابند و نقطه نظرات خود را مطرح کنند. صاحب نظران و نخبگان اجازه حضور در صحن مجلس را ندارند اما ما می‌توانیم صاحب نظران در عرصه عفاف و حجاب را به جلسات کمیسیونی که برای بررسی این لایحه تشکیل می‌شود، دعوت کنیم تا آنان دغدغه و نظرات خود را مطرح کنند.

رای عجیب به لایحه جنجالی در مجلس

وی بیان کرد: از سوی دیگر همه نمایندگان مجلس هم می‌توانند در آن کمیسیون حضور یابند و موافقت و مخالفت خود را با این لایحه و مفاد آن مطرح کنند. تاکنون بیش از ۱۶۰۰ پیشنهاد برای لایحه عفاف و حجاب ثبت شده که امکان بررسی همه این پیشنهادات در صحن مجلس وجود ندارد چرا که زمان بر است و چندین ماه و شاید چندین سال طول بکشد تا تکمیل شود در حالی که ما باید لایحه حجاب و عفاف را با سرعت و البته با دقت و درایت بررسی و تصویب کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لایحه عفاف و حجاب ۷۰ ماده دارد و ما باید کاری کنیم که در عرصه عفاف و حجاب یک قانون مترقی برای اجرا مصوب شود و تمام تلاش ما آن است که با دقت و پختگی بررسی شود.

نیک بین متذکر شد: چندین هفته است که این لایحه در انظار عمومی مطرح می‌شود و عده‌ای می‌گویند اگر این لایحه بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی بررسی شود، قرار است پشت درهای بسته تصویب شود در حالی که اینگونه نیست و اگر این لایحه مطابق با اصل ۸۵ قرار باشد بررسی شود، می‌توان جلسات کمیسیون بررسی این لایحه را به صورت مستقیم پخش کرد.

وی افزود: قبول داریم که ممکن است لایحه عفاف و حجاب اشکالاتی داشته باشد، اما ما باید آن را اصلاح کنیم و قرار نیست چون اشکالاتی دارد مجلس نسبت به آن سکوت کند. نکته مهم دیگر آن است که عفاف و حجاب فقط برای زنان نیست و برای مردان هم واجب است که در این لایحه به آن اشاره شده است. دشمن در حوزه حجاب برنامه ریزی زیادی برای ما کرده و ما باید در این زمینه قانونی مترقی تصویب کرده و بر آن نظارت کنیم. اگر لایحه عفاف و حجاب در کمیسیون تخصصی بررسی شود قانونی در حوزه حجاب و عفاف به صورت آزمایشی مصوب می‌شود و قابلیت تنقیح و تصحیح خواهد داشت.

نیک بین گفت: مجلس شورای اسلامی مخالف بی بند و باری و بی حیایی است و ما موافق عفاف و حجاب هستیم. مجلس به صورت محکم مقابل معارضان و مقابله کنندگان با افراد محجبه می‌ایستد و برای ما پذیرفتنی نیست که در برخی نقاط کشور زنان محجبه جرأت نمی‌کنند حضور یابند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.