توضیح وزارت دفاع روسیه درباره حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات این کشور

وزارت دفاع روسیه هم‌اکنون در بیانیه‌ای اعلام کرد: حمله پهپادی عصر امروز توسط اوکراین به تاسیساتی در خاک روسیه خنثی شد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه هم اکنون با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: امروز شنبه حوالی ساعت ۱۷:۳۰ بعد از ظهر (به وقت محلی) تلاش اوکراین برای انجام یک حمله تروریستی با استفاده از پهپاد به تاسیساتی در خاک روسیه خنثی شد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه در این ارتباط آمده است: سامانه‌ های پدافند هوایی روسیه یک پهپاد اوکراینی را بر فراز منطقه بلگورود شناسایی و منهدم کردند. هیچ تلفات یا خسارتی نیز گزارش نشده است.

این در حالیسس که فرماندار منطقه «بلگورد» در غرب روسیه صبح امروز اعلام کرد سامانه‌ های پدافندی این کشور ۲ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را بر فراز آسمان این منطقه سرنگون کردند.

وزارت دفاع روسیه نیز پیشتر با انتشار بیانیه‌ ای اعلام کرد امروز شنبه «حمله تروریستی رژیم کی‌ یف با ۲۰ پهپاد برای هدف‌ قرار دادن زیرساخت‌ های شبه‌ جزیره کریمه» را دفع کرده است.

بنا بر اعلام این بیانیه، ۱۴ پهپاد اوکراینی با استفاده از سامانه‌های پدافندی منهدم و ۶ پهپاد دیگر نیز از طریق جنگ الکترونیک بر فراز آسمان کریمه رهگیری و ساقط شدند. این حمله پهپادی خسارتی در پی نداشته و کسی نیز مجروح یا کشته نشده است.

شبه‌جزیره کریمه سال ۲۰۱۴ با برگزاری همه‌پرسی به خاک روسیه الحاق شد و از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین مداوم هدف حملات ارتش اوکراین بوده، اما این حملات در هفته‌های اخیر تشدید شده است.

هفته پیش مقامات شبه‌جزیره کریمه از وقوع یک انفجار در پل کریمه خبر داند که در پی آن دو نفر کشته و یک نفر دیگر نیز زخمی شدند. پل کریمه، شبه‌جزیره کریمه را که سال ۲۰۱۴ با برگزاری همه‌پرسی به خاک روسیه الحاق شد، به روسیه متصل می‌کند؛ پارسال پاییز ارتش اوکراین این پل را منفجر کرد.

در جریان کودتای فوریه سال ۲۰۱۴، «ویکتور یانوکوویچ» رئیس جمهور وقت اوکراین از سمت خود برکنار شد و پس از آن موجی از اعتراضات گسترده‌ای در کریمه و شرق اوکراین آغاز شد. در ۱۱ مارس همان سال، شورای عالی کریمه و شورای شهر سواستوپل اعلامیه استقلال این مناطق را تصویب کردند.

پس از آن و در ۱۵ مارس ۲۰۱۴، با برگزاری یک همه پرسی در شبه جزیره کریمه، موضوع اتحاد مجدد با روسیه به رأی گذاشته شد که اکثر رأی دهندگان موافقت خود را با این موضوع اعلام کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.