اخراج دسته‌جمعی مقامات ارتش/ موضوع چیست؟

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در بحبوحه تحقیقات گسترده و آشفته درباره فساد مرتبط با جذب نیرو در نیروهای مسلح این کشور، رؤسای کمیته‌های منطقه‌ای ارتش را برکنار کرد.فرانس 24 گزارش داد، زلنسکی با انتشار یک ویدئو و همچنین بیانیه‌ای مکتوب درباره اخراج دسته‌جمعی مقامات منطقه‌ای ارتش اطلاع‌رسانی کرد. این بیانیه در بحبوحه تحقیقات ملی درباره معاونت‌های نظامی صادر شده است. در این تحقیقات تاکنون ۱۱۲ فقره اتهام کیفری علیه مقامات نظامی محلی طرح شده است.

رئیس جمهور اوکراین اندکی پس از جلسه ویژه با اعضای شورای امنیت و دفاع ملی گفت: این سیستم باید به دست افرادی اداره شود که دقیقاً می‌دانند جنگ چیست و چرا بدبینی و رشوه در طول جنگ خیانت است.

واکنش فوری روس ها به توافق ایران و آمریکا

وی افزود: در عوض، سربازانی که از جبهه‌ها گذشته یا کسانی که به دلیل مشکلات جسمانی و سلامتی و از دست دادن پاهایشان نمی‌توانند در سنگرها باشند، وقارشان را حفظ کرده و هیچ بدبینی ندارند و اینها کسانی هستند که می‌توان به آنها برای نظارت بر سیستم اعتماد کرد.

زلنسکی همچنین گفت که والری زالوژنی، رئیس ستاد کل ارتش اوکراین این تصمیم را اجرایی خواهد کرد و پیش از انتصاب رؤسای جدید مراکز جذب نیرو، سرویس امنیتی اوکراین فرآیند بازرسی را انجام خواهد داد.

رمزگشایی از سفر مهم زلنسکی به ترکیه

مبارزه با فساد در اوکراین اهمیت حیاتی پیدا کرده، زیرا عملیات نظامی روسیه در این کشور از فوریه ۲۰۲۲ تاکنون، باعث شده که کی‌یف به شدت به حمایت غرب متکی باشد و این کشور به دنبال پیوستن به اتحادیه اروپا است و در این شرایط وجود فساد اقتصادی می‌تواند مانعی برای کمک‌های بیشتر غرب به اوکراین باشد. زلنسکی پارسال نیز شمار زیادی از مقامات ارشد این کشور در پرونده‌های ادعایی فساد، برکنار کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.