این کارمندان دورکار شدند+ جزئیات

علیرضا محرابیان خاطرنشان کرد: همچنین براساس تصمیم کارگروه شرایط اضطرار گرد و غبار استان مرکزی، ادارات و بانک‌های ساوه و تفرش فردا ساعت ۱۲ تعطیل می‌شوند.

وی بیان کرد: برای فردا کارمندان دستگاه‌های اجرایی تفرش و ساوه که دارای سابقه قبلی و تایید شده بیمارهای زمینه‌ای قلبی، تنفسی و ریوی هستند و تمامی مادران باردار به صورت دورکارند و این افراد با هماهنگی مدیر خود، مجاز به حضور نیافتن در محل کار هستند.

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌ کل حفاظت محیط‌ زیست استان مرکزی گفت: درخواست می‌شود اصناف و مدیران بخش خصوصی نیز در این زمینه همکاری لازم را با نیروهای خود داشته باشند.

وی افزود: کلاس‌های همه موسسات و آموزشگاه‌ها شامل مراکز علمی آزاد، آموزشگاه‌های زبان، اعم از دولتی و غیر دولتی و پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانی، روز یکشنبه ۱۵ مرداد در ساوه و تفرش تعطیل است.

محرابیان تاکید کرد: انتظار است مردم شهرستان‌های ساوه و تفرش از ترددهای غیرضرور بپرهیزند و هنگام خروج از منازل از ماسک استفاده کنند زیرا به میزان قابل توجهی اثرات گردوخاک را کاهش می‌دهد.

وی گفت: تمامی معادن و کارگاه‌های عمرانی منشا گرد و خاک در سطح ساوه و تفرش هم فردا تعطیل است و اداره حفاظت محیط زیست و اداره صنعت، معدن و تجارت، ملزم به نظارت بر این واحدها هستند.

محرابیان گفت: هرگونه فعالیت ورزشی در زمین‌های روباز تا پایان وقت یکشنبه در تفرش و ساوه ممنوع است و اداره ورزش و جوانان باید با اطلاع‌رسانی مناسب، تدابیر لازم را اتخاذ کند.

وی تاکید کرد: براساس تصمیم کارگروه شرایط اضطرار گرد و غبار استان مرکزی، تمامی مراکز درمانی و خدمات جامع سلامت تفرش و ساوه تا پایان روز یکشنبه در آماده باش کامل قرار دارند.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۴۰ روز ناسالم به ثبت رسانده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.