حمله پهپادی به یک خودرو در سلیمانیه عراق+جزئیات

یک پهپاد ناشناس، شامگاه امروز (جمعه)، یک خودرو را در شمال شرق عراق هدف حمله قرار داد و رسانه‌های محلی می‌گویند که در پی این حمله، تمام سرنشینان خودروی مذکور کشته شده‌اند.

یک پهپاد، شامگاه امروز (جمعه)، یک خودرو را در منطقه «شارباذر» از توابع استان سلیمانیه در شمال شرق عراق هدف حمله قرار داد.

وبگاه «شفق نیوز» به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که این حمله مشخصا در مجاورت روستای «رنگیا» صورت گرفته و خودروی مذکور آتش گرفته است.

منبع مذکور در ادامه اضافه کرد که شمار تلفات ناشی از این حمله مشخص نیست و معلوم نشده که پهپاد متعلق به چه گروه یا کشوری است.

طبق این گزارش، نیروهای امدادی و امنیتی در شمال عراق بلافاصله پس از دریافت گزارش حمله، به محل اعزام شده‌اند.

با این حال، صفحه انگلیسی شبکه «کوردستان۲۴» این حمله را به کشور ترکیه نسبت داد و گفت که یک پهپاد ترکیه‌ای به خودروی مذکور در شمال عراق حمله کرده است.

وبگاه «الرابعه» به نقل از خبرنگار خود گزارش داد که تمام سرنشینان خودروی مذکور در این حمله کشته شده‌اند و خودرو به صورت کامل در آتش سوخته است. با این حال، مقامات کردستان عراق هنوز بیانیه‌ای در این خصوص صادر نکرده‌اند.

لحظاتی بعد از این گزارش، شبکه «رووداو» خبر داد که در این حمله هر ۴ سرنشین خودروی مذکور کشته شده‌اند.

ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با گروهک تروریستی موسوم به حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) که در فهرست تروریستی آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد، حاکمیت عراق را نقض می‌کند و با وجود هشدارها و اعتراض‌های بغداد به حملات خود ادامه می‌دهد.

اواسط خرداد ماه گذشته نیز نظامیان ترکیه مناطقی از سلیمانیه واقع در منطقه کردستان عراق را هدف حملات پهپادی قرار دادند که طی آن، چند نفر کشته و زخمی شدند. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.