گشت زنی دوباره مشترک کشتی‌های جنگی چین و روسیه در اقیانوس آرام

سرویس مطبوعاتی ناوگان اقیانوسیه نیروی دریایی روسیه امروز جمعه از شروع سومین دور از گشت‌زنی‌های مشترک کشتی‌های جنگی روسیه و چین در حوزه اقیانوس آرام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تاس، این سرویس مطبوعاتی اعلام کرد: "کشتی‌های جنگی نیروی دریایی روسیه و نیروی دریایی ارتش آزادیبخش خلق چین اجرای ماموریت در چارچوب سومین دور از گشت‌زنی‌های مشترک در آبهای اقیانوس آرام را شروع کرده‌اند. "

در ادامه این بیانیه نوشته شد: "بعد از آنکه این کشتی‌های جنگی بندر ولادیووستوک را ترک کردند، نیروی ضربتی مشترک را در آبهای خلیج پیوتر ولیکی تشکیل داده و حرکت در مسیری که پیش از این مورد توافق بود را شروع کردند."

این ناوگان نیروی دریایی روسیه در ادامه بیانیه خود نوشت: "هدف از اجرای این ماموریت مشترک تقویت همکاری بین نیروهای دریایی روسیه و چین، حفظ صلح و ثبات در منطقه آسیا-اقیانوسیه، نظارت بر مناطق فراساحلی و نگهبانی کردن از فعالیتهای اقتصادی دریایی روسیه و چین است."

روسیه در این مرحله از گشت زنی مشترک با چین، ناوشکن‌های دریادار تریبوتس و دریادار پانتلی‌یف به همراه کشتی‌های آلدار تسیدنژاپوف و گرمیچی و کشتی سوخترسان پچنگا را مشارکت می‌دهد.

از سوی نیروی دریایی چین نیز کشتی‌های ناوشکن چیچیهار و گویانگ به همراه کشتی‌های تونگلینگ و ریژائو و کشتی تدارکتی تایهو در این گشت‌زنی شرکت می‌کنند. هواپیماهای نیروهای دریایی روسیه و چین نیز از این کشتی های جنگی پشتیبانی می‌کنند.

وزارت دفاع چین در ۲۶ ژوئیه اعلام کرده بود، نیروی دریایی ارتش آزادیبخش خلق چین و نیروی دریایی روسیه نیز به زودی گشت‌زنی های مشترکی را در بخشهای غربی و شمالی اقیانوس آرام به اجرا می‌گذارند.

در بیانیه این وزارتخانه نوشته شد: "هیچ طرف ثالثی هدف این گشت‌زنی ها نبوده و هیچ ارتباطی با وضعیت فعلی منطقه ای و بین المللی ندارند. آنها مطابق با برنامه همکاری های سالانه بین ارتشهای چین و روسیه برگزار می‌شوند."

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.