حمله تند مقتدی صدر به آمریکا/ فقط ادعای دموکراسی دارد

الصدر در صفحه توئیتر خود نوشت: آمریکا مدعی است یک کشور دموکراتیک است و دموکراسی به معنای رجوع به نظر اکثریت مردم است، ولی جو بایدن هیچ اهمیتی به مردم و نظر آنان نداد؛ زیرا گفت که آمریکا یک کشور همجنسگراست، ولی فراموش کرد که اکثر ملت آمریکا، از این مسئله رضایت ندارد.

وی با بیان اینکه بایدن مانند پیشینیان خود که عراق را اشغال کرده بودند، رفتار کرد، در ادامه تأکید کرد: [در آن زمان] اکثر مردم آمریکا، مخالف اشغال عراق و به صورت کلی، مخالف اشغالگری بودند. بنابراین، آمریکا دشمن دموکراسی و اسلام است؛ زیرا [یک کشور] اشغالگر است. 

رهبر جریان صدر عراق با بیان اینکه سفیر آمریکا در عراق، نادانی است که «می‌چَرَد و می‌چرخد و هیچ اهمیتی به کسی نمی‌دهد»، تصریح کرد: سفیر آمریکا و کشورش، خواستار بدی و شر برای ما هستند و اقدامات وی هم سرآغاز گسترش اعمال زشت است تا عراق هم دنباله‌رو آمریکا شود و به کشور همجنس‌بازان بدل شود».

مقتدی الصدر ضمن انتقاد از اینکه آمریکا فقط مدعی حمایت از اقلیتها و مستضعفان در جهان است، در پایان خاطر نشان کرد: [آمریکا] در عین حال، از آتش زدن کتابهای آسمانی و خدشه‌دار کردن احساسات در سراسر جهان، حمایت می‌کند. آیا کار ما به جایی رسیده است که راضی شویم دشمنان دموکراسی و صلح و آسمان (خداوند) بر ما حکومت کنند؟».

رهبر جریان صدر، پنجشنبه گذشته در خصوص اهانت به قرآن مجید تأکید کرد، اتحادیه عرب برای کمک به اسلام باید در عراق یا خارج از این کشور، نشست برگزار کند و کشورهای جهان نیز باید قانونی تدوین کنند که در آن، سوزاندن قرآن کریم، جرم‌انگاری شده و یک جنایت تروریستی اعلام شود.

سلوان مومیکا، فردی که در نخستین روز تعطیلات عید قربان پیش در پایتخت سوئد اقدام به آتش‌زدن قرآن کریم کرده بود، بیست و نهم تیر ماه گذشته خود را به مقابل ساختمان سفارت عراق رساند و تحت حمایت پلیس سوئد، قران کریم و پرچم عراق را زیر پای خود لگدمال کرد.  شمار زیادی از مسلمانان نیز خود را به محل اهانت به قرآن کریم رساندند و با شعار «لااله الا الله» به فرد موهن، پاسخ دادند. 

پلیس سوئد روز چهارشنبه (۲۸ تیر) اعلام کرد که برای برگزاری یک تجمع اعتراضی در بیرون سفارت عراق در استکهلم مجوز صادر کرده است. در همین حال، برخی رسانه‌ها گزارش دادند: سازمان‌دهندگان این تجمع اعتراضی قصد سوزاندن مجدد کتاب مقدس مسلمانان را دارند. 

مقتدی الصدر با بیان اینکه ملتهای مسلمان باید برای کمک به اسلام، تجمع کنند خاطر نشان کرد: آمریکا به عنوان یک کشور [حامی] تروریسم و همجنسگرایان، حق ندارد آتش زدن سفارت سوئد را محکوم کند، بلکه باید آتش زدن قرآن کریم را محکوم کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.