افشاگری جدید پنتاگون درباره تسلیحات غربی در اوکراین

بنابر اعلام پنتاگون، برخی تسلیحات و تجهیزات غربی تامین‌شده برای اوکراین توسط قاچاقچیان سلاح، جنایتکاران و نیروهای داوطلب به سرقت رفته‌ است.

در یکی از بیانیه‌های وزارت دفاع آمریکا همچنین آمده است، گزارش بازرس کل پنتاگون در بازه زمانی فوریه تا سپتامبر ۲۰۲۲ است.

وزیر خارجه چین غیب شد /واکنش عجیب آمریکا

اسپوتنیک گزارش داد، این گزارش با عنوان "پاسخگویی وزارت دفاع ایالات متحده در مورد تجهیزات ارائه شده به اوکراین" نشان داد که نیروهای ارتش آمریکا نتوانستند رصد این مساله را انجام دهند که مقادیر زیاد تجهیزات نظامی ارسالی به اوکراین از کجا سر درآورده‌اند و معنای آن این است که برخی از این تجهیزات به دست گروه‌های جنایتکار افتاده است.

بر اساس این گزارش، ناتوانی پرسنل وزارت دفاع آمریکا در بازدید از مناطقی که تجهیزات ارائه شده به اوکراین در آن مورد استفاده قرار گرفته یا ذخیره شده است، توانایی همکاری دفاعی آمریکا را برای اجرای این نظارت به طور قابل توجهی مختل کرد.

در ادامه این گزارش همچنین ذکر شده، پس از آغاز حمله روسیه به اوکراین، توانایی پنتاگون در رهگیری و نظارت تمامی تجهیزات نظامی آمریکا که به اوکراین ارسال شده به دلیل حضور محدود این کشور در منطقه با چالش‌هایی روبرو شد.

در این گزارش مشخص نشده که تسلیحات و تجهیزات به سرقت رفته آمریکایی بوده‌اند یا خیر.

سال گذشته میلادی، ایالات متحده مجموعه گسترده‌ای از تسلیحات از جمله موشک‌های استینگر و جاولین، هویتزر، نارنجک انداز و همچنین میلیون‌ها گلوله مهمات اسلحه کوچک را به اوکراین تحویل داد. علاوه بر این، سیستم‌های پیشرفته‌تر شامل سیستم‌های موشکی پیشرفته ملی سطح به هوا موسوم به NASAMS، پهپادهای تازه Phoenix Ghost و سامانه‌های موشکی توپخانه HIMARS نیز به این کشور تحویل داده شد.

اواخر آوریل سال جاری میلادی سیمور هرش، خبرنگار تحقیقی آمریکا به رویترز گفت که غرب می‌داند تسلیحاتی که به اوکراین داده، در بازار سیاه به فروش می‌رسد و گفت که این مساله‌ای است که جریان رسانه‌ای تلاش کرده تا آن را لاپوشانی و مخفی کند.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن نیز گفته بود که مسکو به شدت نگران است که بخشی از تجهیزات نظامی آمریکایی ارسال شده به اوکراین سر از بازار سیاه در بیاورد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.