عامل هتاک به قرآن کریم در سوئد: پلیس هرگونه حفاظت از من را پس گرفته است

«سلوان مومیکا» فرد هتاک به ساحت قرآن کریم از پس گرفتن حفاظت سوئد از وی خبر داد.

به گزارش سایت شبکه سومریه نیوز، «سلوان مومیکا» فرد هتاک به ساحت قرآن کریم در مقابل مسجدی در کشور سوئد در سخنانی اعلام کرد که مقامات دولت این کشور هرگونه حفاظت از او را برداشته‌ و او را به بازنگری در پرونده پناهندگی‌اش تهدید کرده‌اند.

وی با انتشار یک ویدئو از طریق حساب کاربری خود در Tik Talk گفت که مقامات پس از برداشتن حفاظت از وی، او را طعمه کرده و از طریق پلیس از وی خواستند که از تظاهرات و انتقاد از مسلمانان خودداری کند.

او گفت: «پلیس سوئد سعی کرد آزادی مرا در ازای حفاظت از من معامله کند و به من گفت که باید از انتقاد از مسلمانان و تظاهرات دست بردارم. از سوی اداره مهاجرت سوئد تهدید شده‌ام که پرونده پناهندگی‌ام را باز می‌کنند. من خیلی تحت فشار هستم.»

مومیکا در این باره افزود: پلیس در ازای محافظت و حمایت از من درصدد متقاعد کردنم به امضای یک سند غیرقانونی بود. من اکنون در یک مکان محافظت شده نیستم.

وی ادعا کرد: من توسط کشورهای اسلامی تهدید شده‌ام و افرادی هستند که مرا به مرگ تهدید کرده‌اند و مقامات سوئد مسؤول جان من هستند.

مقامات سوئدی در مورد اظهارات مومیکا اظهار نظر فوری نکردند، در حالی که وب سایت عرب زبان "سوید ۲۴" اعلام کرد که پلیس از پاسخگویی به سوالاتی که از طریق ایمیل به آن فرستاده می‌شود، خودداری می‌کند.

در آستانه عید قربان، یک فرد افراطی به نام «سلوان مومیکا» (۳۷ ساله) در استکهلم، در نخستین روز تعطیلات عید قربان، یک نسخه از قرآن را در مسجد مرکزی این شهر به آتش کشید. او پس از آنکه پلیس این کشور مجوزی را برای برگزاری تظاهرات ضداسلامی صادر کرد، این جنایت را مرتکب شد. دولت سوئد پس از موج گسترده‌ای از محکومیت‌های بین‌المللی، اهانت به قرآن کریم در استکهلم را محکوم کرده و آن را «اقدامی ضد اسلامی» توصیف کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.