اعتباری از آذربایجان شرقی به خزانه باز نمی گردد

دنیای اقتصاد-تبریز: محمد فرشکاران در حاشیه چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در گفت‌وگو با خبرنگاران، رقم اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی های سرمایه‌ای آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۲ را به ترتیب حدود ۱.۵ و ۲.۸ همت اعلام و اظهار کرد: در مورد توزیع این اعتبارات در این جلسه تصمیم گیری شد.

وی افزود: این تصمیمات به سرعت به کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ها ابلاغ می‌شود تا تبادل موافقت نامه ها در سطح استان و شهرستان‌ها به جد پیگیری شود.

فرشکاران با اشاره به مصوبات و تخصیص های سفر رئیس جمهور ادامه داد: با مدیریت جهادی استاندار در سال ۱۴۰۱ موفق شدیم به میزان ۹ همت از اعتبارات مصوب سفر را به استان جذب کنیم که ۹۵ درصد آن را دستگاه‌ها دریافت کرده‌اند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی اظهار کرد: در مورد دور دوم سفر هم حدود ۷۰۶ میلیارد تومان در مرحله اول تخصیص دریافت و توزیع کردیم؛ حدود ۳۶۰ میلیارد تومان نیز در مرحله دوم تخصیص یافته که جذب و توزیع آن را پیگیری می‌کنیم.

فرشکاران یادآور شد: در جلسه امروز همچنین مواردی مثل ضرایب مربوط به دهیاری‌ها از بابت مالیات بر ارزش افزوده و ایجاد پنل‌های خورشیدی در هفت شهرک صنعتی مطرح و تصویب شد.

رشد ۳۵ درصدی اعتبارات هزینه‌ای آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۲

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه از رشد ۳۵ درصدی اعتبارات هزینه‌ای استان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته خبر داد.

بهارک نصر اظهار کرد: بعد از ابلاغ دستورالعمل اجرایی قانون بودجه ۱۴۰۲ بودجه، با توجه به مواردی که در دستورالعمل درج شده بود، اقدام به توزیع اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای کردیم.

وی افزود: اعتبارات هزینه‌ای استان در سال ۱۴۰۲ رقم یک هزار و ۵۹۵ میلیارد تومان است که از این میزان، یک هزار و ۴۹۲ میلیارد تومان از محل منابع عمومی و ۱۰۳ میلیارد تومان هم از محل منابع اختصاصی است که به نسبت سال گذشته ۳۵ درصد رشد داشته است.

نصر با اشاره به اهمیت رعایت تعادل در توزیع اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی تصریح کرد: سال گذشته تلاش کردیم این عدالت و تعادل بین دستگاه‌های اجرایی رعایت و ایجاد شود و تا حد زیادی هم در این امر موفق بودیم.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بر ضرورت رعایت الزامات و دستورالعمل‌های ابلاغی قانون بودجه تاکید و تصریح کرد: تامین حقوق و مزایای مستمر و عیدی کارکنان دستگاه‌های اجرایی در اولویت بودجه ۱۴۰۲ استان قرار دارد.

وی رعایت سقف تعداد پرسنل سال ۱۴۰۱ دستگاه‌های اجرایی و استفاده از ابزارهای تشویقی برای دستگاه‌های فعال در جذب اعتبارات ملی و تحقق درآمد را از جمله سیاست‌ها و رویکردهای توزیع اعتبارات هزینه‌ای استان در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد.

نصر، همچنین به بند ج تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، مبنی بر اختصاص یک درصد اعتبار پژوهشی از سرجمع اعتبارات استان و اختصاص اعتبار برای پرداخت کمک‌های بلاعوض حداکثر تا نیم درصد اعتبارات هزینه‌ای بر اساس مفاد ابلاغ اعتبارات هزینه‌ای استان اشاره کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.