سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی،  جزئیات بودجه ۱۴۰۲ استان کرمان را اعلام کرد

دنیای اقتصاد_کرمان: محمدرضا وحیدی ۱۷ تیرماه در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کرمان اظهار کرد: در قانون بودجه سال گذشته ۲۲۷۴ میلیارد تومان درآمد استان بود و امسال عدد ۳۲ هزار و ۶۳۴ میلیارد تومان پیش بینی شده  و باید تلاش کنیم این عدد محقق شود و در واقع تخصیص مصارف به نوعی منوط به تحقق درآمدهاست.

وی با اشاره به عدد ۴۳۴۴ میلیارد تومانی مصارف استان کرمان در سال جاری افزود: اعتبارات هزینه‌ای استان از ۱۲۵۸ میلیارد تومان در سال گذشته به ۱۷۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وحیدی بیان کرد: کل بودجه مصارف و هزینه‌ای استان کرمان با ۳۹ درصد رشد در قانون بودجه به ۶۰۹۳ میلیارد تومان رسیده است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: اعتبار تملک استان نسبت به سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان کاهش یافته و در کل کشور این کاهش را داشتیم و اعتبارات نفت که سال قبل ۵۰۶ میلیارد تومان برای استان کرمان بوده، در بودجه امسال به ۱۳۱۱ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی افزود: سال قبل ۱۳۹۵ و نیم میلیارد تومان عملکرد پروژه‌های ملی استان در پیوست شماره یک قانون بودجه داشتیم و امسال ۱۶۴۲ میلیارد تومان دیده شده است که رشد ۱۷.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

وحیدی اظهار کرد: استان کرمان رتبه چهارم کشور در مطلق اعتبارات تملک دارایی و رتبه هفتم در اعتبارات هزینه‌ای را دارد و امسال ۳۹ درصد رشد اعتبارات هزینه‌ای را داریم.

وی تصریح کرد: ۱۱۸ میلیارد تومان اسناد خزانه در استان کرمان مربوط به سال گذشته بود که ۶۶ میلیارد تومان جذب نشده و باید دستگاه‌های اجرایی در این زمینه تحرک بیشتری داشته باشند.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: طبق آخرین اطلاعات ۲۶۳۶ میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارائی در حساب دستگاه‌ها مانده و باید تا ۳۱ شهریور ماه هزینه شود.

وی در پایان افزود: در زمینه خسارت ناشی از بهره‌برداری از معادن، دستگاه‌هایی که فعالیت‌هایشان خسارت دیده، باید اعتراض خود را به دبیرخانه شورای معادن ارسال کنند تا تخصیص اعتبار به آنها مصوب شود