عضو جامعه روحانیت مبارز: زن بی حجاب معلوم نیست متعلق به چه کسی است؟

سیدرضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به حاشیه‌هایی که بر سر موضوع «حجاب» در جامعه پیش آمده می‌گوید: ما در مورد حجاب باید به مطالبی مهم توجه کنیم. مطلب اول اینکه که حجاب موضوعی شرعی و سیاسی است که رهبر معظم انقلاب هم به این تاکید داشتند. پوشش یقیناً برای زنان مصونیت و محبوبیت و برای جامعه هم امری لازم است که ما باید با این را با آیات قران و روایات نهادینه کنیم تا زنان نسبت به حجاب قانع شوند.هیچ کس حق ندارد حجاب را موضوعی سلیقه‌ای و من‌درآوردی بداند چون حجاب از نظر قرآن، از نظر روایات و از نظر اجتماعی مبنا دارد. ما باید در مواجهه با محجبه بودن و بی‌حجابی سیستم تشویق و تنبیه داشته باشیم. واقعاً اگر خانم و دختر خانمی که با حجاب به مدرسه، دانشگاه یا خیابان می‌رود، باید جایگاهی بلند، رفیع و ارزشمندی داشته باشد. آن خانمی هم که ول و رها است و حجاب و عفاف را رعایت نمی‌کند و محرم و نامحرم برایش مهم نیست، حتماً باید تنبیه شود. برای اینکه جامعه ثبات و نظم می‌خواهد و ولنگاری را نمی‌تواند تحمل کند. مثلاً اگر راننده‌ای آیین‌نامه را رعایت نکند، مشکل‌آفرین می‌شود و همه ماشین‌های توی همدیگر می‌روند.

اکرمی می‌گوید: خانم‌های باحجاب باید خانم‌های بی‌حجاب را جمع کرده و به آن‌ها بگویند شما چه خیری از بی‌حجابی می‌بینید؟ ما از حجاب‌مان متانت و وقار را می‌بینیم. زنِ باحجاب صاحب دارد و صاحبش هم شوهرش است. اما خانم بی‌حجاب وِل و رها است. یعنی معلوم نیست، متعلق به چه کسی است؟ متعلق به شوهرش است؟ متعلق به نامحرم است یا متعلق به چه کسی است؟

نماینده ادوار مجلس می‌گوید: باید به خانم‌های بی‌حجاب گفت، شما مگر در ایران زندگی می‌کنید یا در آمریکا، لندن، پاریس یا فرانسه؟ شما در ایرانی زندگی می‌کنید که عنوانش جمهوری اسلامی است. جمهوری یعنی مردم و اسلام یعنی آن چیزی که خدا می‌گوید، قرآن می‌گوید و پیغمبر و ائمه اطهار می‌گویند و فقهای اسلامی معرفی می‌کنند.

او می‌گوید: شما بیایید وجداناً بررسی کنید، از پاییز پارسال که اغتشاش به وجود آمد و به بهانه مهسا امینی رواج دادند، ببینید کدام‌مان ارزش‌مان بالا آمده است و کدام‌مان مصونیت و قرب و احترام‌مان در جامعه بیشتر شده است؟ به ما بگویند، شاید ما نمی‌فهمیم یا اشتباه می‌کنیم. به ما بگویند تا مطلب برای ما روشن شود و بدانیم که خیالی زندگی نمی‌کنیم.

اکرمی می‌گوید: برای مقابله با بی‌حجابی باید کار فرهنگی کنیم. الان ما ۳۴ دستگاه داریم که باید نسبت به حجاب در ادارات، سازمان‌ها، آموزش و پرورش و ... کار کنند. در خودِ اداره‌ها خانمی که خدمتکار و کارمند ماست، خانمی که پرستار است، ببینید چطور کار می‌کند و کسی که پشت اپراتور می‌نشیند، چطور کار زندگی می‌کند تا بیاییم مسئله را روشن کنیم. و الا بگیر و ببند و ... مرحله بعدی قصه است. من به جد معقتدم، خیلی از بی‌حجاب‌ها نماز نمی‌خوانند و با خدا و قرآن هم مساًله دارند. چون کسی که با نماز باشد، می‌داند برای حرف زدن با خدا باید حجاب داشته باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.