هشدار پوتین نسبت به ارسال تسلیحات جدید به اوکراین

رئیس‌جمهوری روسیه در سخنانی هشدار داد که غرب با ارسال تسلیحات به اوکراین تنها آتش درگیری‌ها را شعله‌ورتر می‌کند.

به گزارش راشا تودی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، روز پنج‌شنبه تاکید کرد که عضویت اوکراین در ناتو تهدیدات امنیتی برای روسیه دربردارد اما عنوان کرد تا زمانی که اوکراینی‌ها از روسیه پیروی کنند، مسکو هیچ مشکلی با گفت‌وگو درخصوص تضمین‌های امنیتی این کشور ندارد.

پوتین در بخشی از صحبت‌هایش گفت: عضویت اوکراین در ناتو باعث ایجاد تهدیدات امنیتی خواهد شد و امنیت اوکراین را بیشتر نخواهد کرد.

وی در ادامه هشدار داد که ارسال تسلیحات جدید به اوکراین تنها شرایط را برای کی‌یف وخیم‌تر خواهد کرد و باعث تشدید درگیری‌ها خواهد شد.

پوتین در ادامه گفت که تاثیر جنگی موشک‌های دوربرد بسیار ناچیز است و عنوان کرد که «تانک‌های خارجی بهتر از تانک‌های روسی می‌سوزند.»

وی توضیح داد: اکثریت اوکراینی‌ها اغلب از استفاده از تانک‌های خارجی سر باز می‌زنند؛ چرا که از اولویت‌های هدف‌ قراردهی سربازان روسی هستند.

روز گذشته سران کشورهای گروه در بیانیه‌ای تاکید کردند تا حمایت‌های نظامی «پایداری» به اوکراین برای مقابله با نیروهای روسیه و جلوگیری از وقوع مجدد جنگی دیگر ارائه دهند.

در بیانیه گروه هفت آمده است: بار دیگر تاکید می‌کنیم که امنیت اوکراین بخشی جدایی‌ناپذیر از امنیت منطقه یورو آتلانتیک است.

در بیانیه گروه هفت تاکید شده است: مهم نیست جنگ چقدر طول بکشد، ما در کنار اوکراین که از خود در برابر تجاوز روسیه دفاع می‌کند، خواهیم ایستاد.

در بیانیه گروه هفت که به رصد خبرگزاری فرانسه رسیده، آمده است: هر کدام از ما به همکاری با اوکراین درخصوص تعهدات امنیتی ویژه، دوجانبه و بلندمدت ادامه داده و تمهیداتی برای اطمینان حاصل‌کردن از وجود نیرویی پایدارِ قادر به دفاع از اوکراین در حال حاضر و مقابله با تهاجم‌های روسیه در آینده تدارک می‌بینیم.

حامیان بین‌المللی اوکراین در پی عدم دعوت از این کشور برای عضویت در ناتو، به دنبال خاطرجمع کردن اوکراین در رابطه با حمایت‌هایشان از این کشور هستند.

گروه هفت اعلام کرده است که به دنبال توافق بر سر ارائه «تجهیزات نظامی مدرن در حیطه‌های زمینی، هوایی و دریایی» به اوکراین است.

قدرت‌های جهانی همچنین اعلام کردند که «در صورت حمله مسلحانه آتی روسیه» کمک‌های مالی و نظامی سریعی به اوکراین ارائه می‌دهند.

این کشورها همچنین اعلام کردند که اگر روسیه پس از پایان این درگیری‌ها، جنگ دیگری را آغاز کند «خرج و هزینه‌های اقتصادی» بر عهده روسیه خواهند گذاشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.