انتقاد تند سخنگوی کرملین از ناتو

سخنگوی کرملین گفت، ناتو روسیه را به عنوان "رقیب" می‌بیند و به امنیت این کشور "تجاوز" می‌کند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در یک کنفرانس مطبوعاتی در مسکو اظهار کرد: ما در حال مقابله با بلوک متخاصمی هستیم که کشور ما را به عنوان یک "رقیب" می‌بیند و به امنیت آن تجاوز می‌کند.

سلاح رویایی پوتین برای نابودی اف ۳۵ و اف ۲۲ +عکس

پسکوف با اشاره به اظهارات ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو مبنی بر اینکه "اوکراین در نهایت عضوی از ناتو خواهد شد" گفت: ناتو همچنان به سیاست خود درباره جذب اوکراین به این ائتلاف ادامه می‌دهد. رئیس‌جمهور کشور ما پیشتر درباره تهدید بالقوه این اقدام صحبت کرده است و بار دیگر تصمیم درست ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه برای شروع این "عملیات ویژه نظامی" و تضمین امنیت روسیه ثابت شد.

وی همچنین به تصمیم شورای شهر کی‌یف برای فسخ قرارداد اجاره با سفارت روسیه واکنش نشان داد و افزود: مسکو به این اقدام پاسخ خواهد داد و اقدامات مربوطه اتخاذ خواهد شد.

سخنگوی کرملین در ادامه خاطرنشان کرد که تحریم‌های ضد روسی کشورهای گروه ۷، اتحادیه اروپا و آمریکا بر اقتصاد جهان تاثیر خواهد گذاشت.

دیمیتری پسکوف همچنین در قسمت دیگری از اظهاراتش مقاله روزنامه واشنگتن پست مبنی بر دخالت روسیه در امور داخلی آلمان را "ساختگی" خواند و بیان کرد که روسیه وقتی برای این کارها ندارد. وی در پایان مجددا افزود که هیچ برنامه‌ای جهت "موج جدیدی از بسیج نظامی در روسیه" وجود ندارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.