فروشندگان دلار این توصیه را جدی بگیرند

اکثر قیمت‌ها در  بازار ارز  چهارشنبه رنج بود.  قیمت دلار  در تهران به کف کانال ۴۹ هزار تومان بوسه زد و حتی برخی از معامله‌گران مدعی بودند برای مدت زمان کوتاهی مهمان پله نهم کانال ۴۸ هزار تومان هم شد. با این حال دوباره وارد کانال ۴۹ شد و بین سه پله اول در نوسان بود.

در هرات هم دلار نوسان خاصی را ثبت نکرد و مانند تهران در پله‌های اول تا سوم کانال ۴۹ هزار تومان به فروش رسید.

نرخ حواله درهم نیز دیروز نوسان محدودی را ثبت کرد و در حول و حوش۱۳ هزار و ۶۵۰ تومان جا خوش کرد.

با رسیدن  قیمت دلار  به کف ۴۹ هزار تومان معامله‌گران هوشمندانه‌تر رفتار کردند و کمتر کسی حاضر شد با نرخ‌های یاد شده دست به فروش اسکناس آمریکایی بزند. یک عده از قدیمی به آماتورها توصیه می‌کردند در فروش‌ها احتیاط کنید و دست از رفتارهای هیجانی بردارید. به عقیده آنها بعد از نوسانات کاهشی چند وقت اخیر نوسان محدود دلار در بازار چهارشنبه منطقی بوده و احتمالا دلار به دنبال کف‌سازی است. با این حال دسته‌ای دیگر می‌گفتند این ادعا در روزهای آینده معلوم خواهد شد.

برخی هم می‌گفتند دلار استراحت کرد تا با فروکش کردن هیجان بازیگران ارزی مسیر بعدی خود را منطقی‌تر انتخاب کند.

تعدادی از معامله‌گران مدعی بودند دلیل عقبگرد دلار ناشی از تزریق ارز از سوی پتروشیمی‌ها بوده است. اکوایران در کف بازار دیروز به ادعای برخی از فعالان بازار در این رابطه اشاره کرده بود.

برخی دیگر اعتقاد دارند آرامش کنونی بازار نشان‌دهنده وضعیت قبل از طوفان است چون در شرایط فعلی نه از سوی متغیرهای سیاسی از جمله  مذاکرات برجام  و... اخبار قطعی و مثبتی مخابره شده و نه تورم، نقدینگی و  پایه پولی  از سوی سیاستگذار و بانک مرکزی کنترل شده است.

تکنیکالیست‌ها باور دارند در شرایط فعلی مهمترین مرز حمایتی محدوده ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان است. آنها می‌گویند در صورتی که  قیمت دلار  حمایت روانی ۴۹ هزار تومان را از دست بدهد مهمترین محدوده حمایتی در محدوده ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود. با این حال اگر دلار بالای مرز ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان تثبیت دهد احتمال رشد تدریجی دلار محتمل خواهد بود.

بازار  سکه امامی  هم روز چهارشنبه در کل جوی آرام داشت. فلز گرانبهای داخلی عصر دیروز با ۱۰۰ هزار تومان نوسان افزایشی دوباره وارد کانال ۲۸ میلیون تومانی شد.

از نگاه فعالان اقتصادی در شرایطی که دلار جانی برای صعود ندارد، یکی از دلایل رشد دقیقه نودی سکه ناشی از صعود  قیمت طلای جهانی  بود.

گفته می‌شود عصر روز چهارشنبه  قیمت اونس طلا  تا نزدیک ۱۹۶۰ دلار هم بالا رفته بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.