آیت الله مکارم شیرازی: طرح های ملی مسکن که وعده داده شده، تسریع شود

به گزارش دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی، این مرجع تقلید امروز ۲۰ تیرماه در دیدار دکتر زاکانی شهردار تهران با تبریک عید غدیر خم، اصلاح معضلات فرهنگی شهر را از جمله وظایف مهم شهرداری برشمرد و افزود: شهرداری تنها در برابر جنبه‌های مادی و ظاهری شهر مسئول نیست بلکه مسائل فرهنگی و معنوی شهر نیز از جمله وظایف مهم شهرداری است و تا مسائل فرهنگی اصلاح نشود، مسائل ظاهری نیز اصلاح نخواهد شد.

وی رسیدگی و تقویت مساجد را از جمله وظایف فرهنگی شهرداری دانست و گفت: مساجد در صدر اسلام کانون تصمیمات کلان و ستاد لشکر اسلام و مرکز عمران و آبادی بود، اما به تدریج از آن هسته مرکزی بودن فاصله گرفته و اکنون تنها مکانی برای ادای نماز جماعت است؛ لذا باید مسجد جایگاه گذشته خود را بازیافته و تبدیل به یک کانون فرهنگی قوی و الهام بخش گردد.

آیت الله مکارم شیرازی رسیدگی به محرومان و حل گرفتاری های آنان را مهم معرفی کرد و گفت: ما باید مدافع محرومان باشیم و در جهت حل مشکلات آنان بکوشیم و این هم نباید به صورت موضعی باشد.

وی تاکید کرد: شهر نباید به قسمت بالاشهر و پایین شهر و یا مرفه نشین و غیرمرفه نشین تقسیم شود و تمامی امکانات برای بالاشهر اختصاص داده شود و پایین شهر محروم باشد.

این مرجع تقلید، مشکل مسکن را از مشکلات جدی دانست و افزود: باید طرح های ملی مسکن که وعده داده شده، تسریع شود تا بخشی از مردم بتوانند از آنها استفاده کنند.

آیت الله مکارم شیرازی به مشکلات مستاجران و افزایش اجاره بها اشاره کرد و گفت: متاسفانه مستاجرها در چنگال مالک های بی انصاف گرفتار شده اند که بدون اینکه هیچ گونه تغییر و تحولی در ملک ایجاد کرده باشند، رهن و اجاره های خود را مرتب افزایش می دهند که باید برای آن فکر اساسی کرد.

وی بر مشکلات شهرنشینی و افزایش روند مهاجرتی از روستاها به شهر را نیز تاکید کرد و افزود: مهاجرت از روستا به شهر باید متوقف شود؛ زمینه اشتغال جوانان در روستاها فراهم شود تا در روستا ماندگار شوند.

این مرجع تقلید، اعطای کمک های بلاعوض به محرومان و مستمندان را کافی ندانسته و بر ضرورت فعال سازی و اشتغال آنان تاکید کردند.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پایان این دیدار ضمن دعا برای خدمتگزاری بهتر و بیشتر مسئولان شهری به مردم، شهرداری تهران را دارای اختیارات گسترده خواندند که می تواند با فعالیت بیشتر، در جهت حل مشکلات مردم اقدامات فراوانی داشته باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.