زلنسکی هدفش از ضد حمله را فاش کرد

رئیس‌جمهوری اوکراین در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ای‌بی‌سی گفت که هدفش از ضدحمله این است که نیروهایش را تا مرز شبه‌جزیره کریمه پیش برده و سپس مسکو را وادار به مذاکره کند.

اولین واکنش آمریکا به توقیف نفتکش خارجی توسط سپاه

او در پاسخ به این پرسش مصاحبه‌کننده که آیا این برنامه عملی است، گفت: خوب، این یک استدلال شفاف و منطقی است که وقتی اوکراین به مرزهای شبه‌جزیره کریمه برسد، احتمالش زیاد است که پوتین وادار به گفت‌وگو با جهان متمدن شود، زیرا ضعیف شده است.

توضیح کنعانی درباره خبر بازداشت رائفی‌پور در عربستان

زلنسکی و مشاورانش در گفت‌وگو با این شبکه خبری آمریکایی درباره مسائل مختلفی از جمله چشم‌انداز مذاکره، شورش واگنری‌ها و ضدحمله جاری گفت‌وگو کردند.

او همچنین ضمن ابراز قدردانی از کمک‌های نظامی آمریکا، نسبت به «سیگنال‌های خطرناک» برخی از سیاستمداران در واشنگتن مبنی بر کاهش این حمایت‌ها ابراز نگرانی کرد.

او درباره تاثیر انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا بر این حمایت‌ها گفت: این یک مسئله داخلی آمریکاست و اصلاً نمی‌خواهم در آن مداخله کنم؛ اما حفظ حمایت هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا برای ما مهم است. متوجه شده‌ایم که یک سری سیگنال‌های خطرناک از برخی سیاستمداران مشخص آمریکایی به گوش می‌رسد که خواستار کاهش حمایت از اوکراین هستند.

رئیس‌جمهوری اوکراین همچنین دوباره ادعای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و نامزد انتخابات ۲۰۲۴ این کشور را مبنی بر پایان بخشیدن به جنگ اوکراین در یک روز، رد کرد.

زلنسکی گفت: اینکه بخواهیم جنگ تمام شود، زیباست. اما این میل باید بر تجربیات واقعی استوار باشد. ما قبلا (در ۲۰۱۴) هم در جنگ بودیم و ترامپ آن موقع فرصت داشت کاری کند، اما ظاهراً اولویت‌های دیگه‌ای داشت.

او ادامه داد: اگر هم بحث این است که اوکراین امتیاز ارضی بدهد و از این طریق جنگ تمام شود، باید بگویم که پس بایدن می‌توانست حتی در پنج دقیقه هم جنگ را تمام کند! اما ما زیر بار نخواهیم رفت.

رئیس‌جمهوری اوکراین همچنین خطاب به کسانی که در آمریکا خواستار توقف حمایت‌ها و تمرکز بر مسائلی داخلی این کشور هستند، گفت: از هر کمکی استقبال ‌می‌کنیم، اما وقتی می‌گویید که کمک‌ به اوکراین «کافی» است، ‌باید بگویم که ما مردم اوکراین خیلی خوش‌اشتها نیستیم؛ پیروزی‌مان برایمان کافی است.

همچنین مقامات ارشد دفاعی اوکراین در این گفت‌وگو بیان کردند که نیروهای مسلح اوکراینی در امتداد هزاران کیلومتر خطوط مقدم، به دنبال راهی برای نفوذ به استحکامات دفاعی روسیه هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.