زلنسکی: از آنچه مال ماست، دست نمی‌کشیم

رئیس‌جمهوری اوکراین امروز (پنج‌شنبه) در پیامی تلویزیونی گفت: می‌دانیم جنگ‌های میهنی چطور آغاز می‌شوند و می‌دانیم چطور برای مهاجمان به پایان می‌رسند. : ارتش ما هر کاری انجام می‌دهد تا دشمن را به طور کامل در هم بشکند.

به گزارش اسکای نیوز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین تاکید کرد: آنها هر کجا که بروند، نابود خواهند شد. آنها اینجا آرامش نخواهند داشت، غذا نخواهند داشت، یک لحظه آرامش نخواهند داشت. اشغالگران تنها یک چیز از اوکراینی‌ها دریافت خواهند کرد؛ مقاومت، مقاومت شدید. چنان مقاومتی که آنها برای همیشه به یاد داشته باشند که ما از آنچه مال ماست، دست نمی‌کشیم، اینکه آنها به یاد خواهند آورد که یک جنگ میهن‌پرستانه چیست. بله، برای ما اوکراینی‌ها، این یک جنگ میهنی است. ما می‌دانیم جنگ‌های میهنی چطور آغاز می‌شوند و می‌دانیم چطور برای مهاجمان به پایان می‌رسند.

زلنسکی افزود: ارتش ما هر کاری انجام می‌دهد تا دشمن را به طور کامل در هم بشکند. نزدیک به ۹۰۰۰ روس در یک هفته کشته شده‌اند (تأیید نشده است). در نیکولایفسک، اشغالگران مجبورند از ده‌ها هلی‌کوپتر برای جمع‌آوری کشته‌ها و مجروحان ۱۹ ساله و ۲۰ ساله خود استفاده کنند. آنها جز این تهاجم در زندگی خود چه دیده‌اند؟ ولی اکثریت آنها در همه جا رها شده‌اند. اوکراین نمی‌خواهد زیر بدن سربازان مرده پوشیده شود. به خانه بروید. با تمام ارتش خودتان. به افسران خود بگویید که می‌خواهید زندگی کنید. اینکه نمی‌خواهید بمیرید و می‌خواهید زندگی کنید. ما باید این جنگ را متوقف کنیم و در سریعترین زمان ممکن صلح را بازیابی کنیم.

رئیس‌جمهوری اوکراین گفت: متقاعد شده‌ام که اگر آنها به جایی رفتند، موقت بوده. ما آنها را بیرون می‌کنیم. با سرافکندگی. مانند آن مردم عادی که اشغالگران را از خواربارفروشی‌هایی که سربازان روسی برای یافتن غذا و چیزی برای خوردن می‌روند، بیرون می‌کنند. اینها جنگجویان یک ابرقدرت نیستند، اینها بچه‌های سردرگمی هستند که مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اند. آنها را به خانه ببرید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.