آلمان: قصدی برای مداخله در امور داخلی روسیه نداریم

صدر اعظم آلمان طی سخنانی در بروکسل تاکید کرد که این کشور هیچ ارتباطی با شورش مسلحانه اخیر گروه واگنر در روسیه ندارد.

وی که این سخنان را در جمع خبرنگاران در بروکسل و یک هفته پس از شورش مسلحانه گروه واگنر در روسیه مطرح می‌کرد، گفت: «برلین تنها می‌تواند شاهد حوادث در روسیه از فاصله دور باشد.

درخواست عراق از سوئد درباره فرد هتاک به قرآن کریم

روسیه جمعه شب تا شنبه شب هفته پیش وضعیت پرتنش بی‌سابقه‌ای را تجربه کرد. نیروهای واگنر تاسیسات نظامی در شهر جنوبی «روستوف» روسیه را تصرف کردند و «یوگنی پریگوژین» رئیس این گروه اعلام کرد نیروهایش پیشروی را با طرحی برای رسیدن به مسکو آغاز کرده‌اند. 

در پی آن، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه طی سخنانی کوتاه و تند، اقدام نیروهای تحت امر پریگوژین را «خیانت در داخل کشور» و «شورش مسلحانه» خواند و درباره عواقب آن هشدار داد. ساعاتی بعد رئیس واگنر با میانجیگری رئیس‌جمهور بلاروس موافقت کرد پیشروی را توقف و نیروهایش را در ازای دریافت ضمانت‌های امنیتی عقب بکشد. به این ترتیب شورش واگنر در کمتر از ۲۴ ساعت به پایان رسید.

صدر اعظم آلمان در ادامه سخنانش در جمع خبرنگاران اضافه کرد که این کشور هیچ ارتباطی با شورش کوتاه مدتی که چند روز پیش در روسیه روی داد، ندارد.

شولتز گفت: «ما بخشی از چیزی که در حال روی دادن در روسیه بوده نیستیم. هدف ما تغییر نظام در روسیه نیست بلکه برلین به دنبال ادامه کمک به اوکراین در نبرد خود علیه مسکو است».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.