درخواست عراق از سوئد درباره فرد هتاک به قرآن کریم

وزیر امور خارجه عراق از دولت سوئد خواست تا هتاک به قرآن کریم را به دولت عراق تحویل دهد.

«فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق در گفت‌وگوی تلفنی با «توبیاس بیلستروم» وزیر خارجه سوئد از استکهلم خواست تا عامل آتش‌سوزی قرآن کریم را تحویل دهد تا او بر اساس قانون عراق محاکمه شود.

واکنش وزیر روحانی به قرآن سوزی/ دنیای امروز به صلح و دوستی نیازمندتر‌ است یا تشویق خشونت و آزار؟

وزیر خارجه عراق گفت که آتش زدن نسخه ای از قرآن کریم، در چارچوب آزادی بیان نیست بلکه تشویق به خشونت و ایجاد نفت و حمایت از پدیده اسلام هراسی است.

وزیر خارجه سوئد نیز گفت که دولت سوئد کاملا متوجه است که آتش زدن قرآن کریم احساسات مسلمانان سوئد و سایر کشورها، را جریحه دار کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است: دیروز فواد حسین از همتای سوئدی خود، تماس تلفنی در این خصوص دریافت کرده است.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه عراق تأکید کرد که این اقدام شنیع که به منزله توهین به مقدسات دینی است، احساسات مسلمانان در سراسر جهان را جریحه دار کرده است.

بر اساس این بیانیه، وزیر عراقی از دولت سوئد خواست تا اقدامات لازم را علیه این فرد انجام دهد و او را به بغداد تحویل دهد تا طبق قوانین عراق محاکمه شود.

سلوان مومیکا، مهاجر عراقی در سوئد در ۲۸ ژوئن تحت حافظت پلیس مقابل مسجد استکهلم نسخه‌ای از قرآن کریم را سوزاند.

روز چهارشنبه سلوان مومیکا، مهاجر افراطی عراقی در سوئد تحت حمایت مقامات و پلیس این کشور، قرآن را در بیرون مسجد اصلی استکهلم پایتخت سوئد سوزاند.

پس از هتک حرمت قرآن کریم، روز پنجشنبه، صدها نفر از مردم عراق به دعوت مقتدی صدر رهبر جریان صدر علیه سوئد تظاهرات کردند.

معترضان عراقی به سمت سفارت سوئد در بغداد حرکت کرده و در اعتراض به اجازه دولت استکهلم برای اهانت به قرآن کریم، وارد سفارت این کشور شده و خواهان اخراج سفیر شدند.

سخنگوی دولت عراق از دولت های ذیربط خواست تا ابتکار عمل را به دست گرفته و این افراط گرایان را از ادامه رفتاری در آن گرفتار شده اند و سوق دادن همه به سوی نتایجی که هیچ کس آن را نمی خواهد، باز دارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.